Lysanets, Yu.Bieliaieva, O.Лисанець, Юлія ВалеріївнаБєляєва, Олена Миколаївна2024-06-272024-06-272024Lysanets Yu. Using corpora in ESP teaching: a comparative analysis of contemporary tools / Yu. Lysanets, O. Bieliaieva // Сучасні тенденції дослідження та викладання іноземних мов : матеріали ІІІ Міжнар. онлайн-конф. (Полтава, 16–17 травня 2024 р.). – Полтава : Астрая, 2024. – С. 207–214.UDC 378.147.88https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/24195This paper explores contemporary data-driven learning tools for teaching English for Specific Purposes (ESP) at a medical university. Three widespread tools, namely Versatext, AntConc, and Simple Concordance Program, have been evaluated based on their distinct advantages and suitability for different instructional needs in ESP contexts. У статті досліджено методологічний потенціал сучасних інструментів корпусної лінгвістики. Здійснено порівняльний аналіз програмних засобів “Versatext”, “AntConc” і “Simple Concordance Program”, розглянуто їхні можливості, переваги й доцільність під час викладання англійської мови для спеціальних цілей у медичному університетencorpus linguisticsEnglish for Specific PurposesVersatextAntConcSimple Concordance Programкорпусна лінгвістикаанглійська мова для спеціальних цілей“Versatext”“AntConc”“Simple Concordance”Using corpora in ESP teaching: a comparative analysis of contemporary toolsArticle