Макаренко, Олександр ВолодимировичМакаренко, Александр ВладимировичMakarenko, A.2017-10-062017-10-062016Макаренко О. Структура дослідницької компетентності майбутніх лікарів / О. Макаренко // Витоки педагогічної майстерності. – 2016. – Вип. 18. – С. 195–200.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/699У статті описана структура дослідницької компетентності майбутніх лікарів, яка включає в себе такі компоненти: мотивація і стимулювання діяльності, організація пізнавальної діяльності, координуючий та комунікативний. В статье описана структура исследовательской компетентности будущих врачей, которая включает в себя следующие компоненты: мотивации и стимулирования деятельности, организации познавательной деятельности, координирующий и коммуникативный. Article stverdzhuyetsya that an important feature of the present is to change reproductivefunctional educational model of competency. The traditional approach came leading competence approach, which focuses on the development and skills of practical application. Describes the structure of the research competence of future physicians which includes the following components and competence as: motivation and stimulation of activity (the level of basic interest, problem-search level, the level of motivation to the profession), organization of cognitive activity (the ability to search for relevant information, to analyze the condition of the patient during the consultation, among physicians, to express your opinion shortly, to write articles), coordination (identification, reproduction, orientation in familiar situations, orientation in unfamiliar situations), communicative (passive, active, interactive).ukструктураструктураstructureдослідницька компетентністьмотиваціяпізнавальна діяльністькоординаціякомунікаціяисследовательская компетентностькоординация, коммуникацияпознавательная деятельностьмотивацияresearch competencemotivationcognitive activitycoordinationcommunicationСтруктура дослідницької компетентності майбутніх лікарівСтруктура исследовательской компетентности будущих врачейThe structure of research competence of future doctorsArticle