Ткаченко, Павло ІвановичДоленко, Ольга БорисівнаЛохматова, Наталія МихайлівнаБілоконь, Сергій ОлександровичПопело, Юлія ВікторівнаКоротич, Наталія МиколаївнаТкаченко, Павел ИвановичДоленко, Ольга БорисовнаЛохматова, Наталия МихайловнаБелоконь, Сергей АлександровичПопело, Юлия ВикторовнаКоротич, Наталия Николаевна2021-04-212021-04-212021Досвід викладання вибіркової дисципліни «Сучасні принципи діагностики та лікування дизонтогенетичної патології щелепно-лицевої ділянки» / П. І. Ткаченко, О. Б. Доленко, Н. М. Лохматова [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. – 2021. – № 1 (41). – С. 17–21.(print) 2308-3220(on-line) 2664-5238https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15624Для постійного розвитку охорони здоров’я України, зокрема стоматології, передусім необхідні висококваліфіковані фахівці, які володіють сучасними знаннями й уміннями в галузі діагностики, лікування, реабілітації та профілактики різноманітних захворювань людини. Тому підвищення якості підготовки медичних кадрів відповідно до стандартів вищої освіти є дуже актуальною проблемою. В Українській медичній стоматологічній академії створені всі необхідні умови для формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 221 «Стоматологія» завдяки збалансованості обов’язкових і вибіркових освітніх компонентів освітньо-професійної програми «Стоматологія». Вона містить великий переліквибіркових компонентів, підготовлених науково-педагогічними працівниками вишу за ініціативою академії та відповідно до рекомендацій стейкхолдерів, серед яких і «Сучасні принципи діагностики та лікування дизонтогенетичної патології щелепно-лицевої ділянки», яка поглиблено вивчає етіологію, патоґенез, клініку, сучасні методи діагностики, лікування захворювань дизонтогенетичного походження в дітей, формує навички складання раціональної схеми обстеження пацієнта із захворюваннями, що виникли внаслідок порушення ембріоґенезу, та вміння аналізувати отримані результати, визначає провідні симптоми і синдроми дизонтогенетичного походження та проведення диференційної діагностики з обґрунтуванням і формулюванням діагнозу, принципи комплексного лікування хворих, допомагає завбачати та запобігати ускладненням цих захворювань у дітей. Висвітлено досвід викладання вибіркової компоненти освітньої програми «Сучасні принципи діагностики та лікування дизонтогенетичної патології щелепно-лицевої ділянки» на кафедрі дитячої хірургічної стоматології УМСА, який засвідчив перспективність її викладання студентам 5 курсу стоматологічного факультету та отримав з їхнього боку позитивний відгук. Це надихнуло науково-педагогічних працівників кафедри на подальшу роботу з удосконалення навчального процесу.Для постоянного развития здравоохранения Украины, в частности стоматологии, прежде всего необходимы высококвалифицированные специалисты, владеющие современными знаниями и умениями в области диагностики, лечения, реабилитации и профилактики различных заболеваний человека. Поэтому повышении екачества подготовки медицинских кадров в соответствии со стандартами высшего образования является очень актуальной проблемой. В Украинской медицинской стоматологической академии предусмотрены все необходимые условия, дающие возможность для формирования индивидуальной образовательной траектории соискателей высшего образования второго (магистерского) уровня по специальности 221 «Стоматология» благодаря сбалансированности обязательных и выборочных образовательных компонентов образовательно-профессиональной программы «Стоматология». Она содержит большой перечень выборочных компонентов, созданных научно-педагогическими работниками вуза по инициативе академии и в соответствии с рекомендациями стейкхолдеров, среди которых и «Современные принципы диагностики и лечения дизонтогенетической патологии челюстно-лицевой области». Эта учебная дисциплина углубленно изучает этиологию, патогенез, клинику, современные методы диагностики, лечения заболеваний дизонтогенетического происхождения у детей, формирует навыки составления рациональной схемы обследования пациента с заболеваниями, возникшими вследствие нарушения эмбриоґенеза, и умение анализировать полученные результаты, определяет ведущие симптомы и синдромы дизонтогенетического происхождения и проведения дифференциальной диагностики с обоснованием и формулировкой диагноза, принципы комплексного лечения больных, помогает предвидеть и предупреждать осложнения этих заболеваний у детей. В статье отражен опыт преподавания выборочной компоненты образовательной программы «Современные принципы диагностики и лечения дизонтогенетической патологии челюстно-лицевой области» на кафедре детской хирургической стоматологии УМСА, который показал перспективность ее преподавания студентам 5 курса стоматологического факультета и получил с их стороны положительный отзыв. Это вдохновило научно-педагогических работников кафедры на дальнейшую работу по совершенствованию учебного процесса.ukстоматологіяздобувачі вищої освітиіндивідуальна освітня траєкторіявибіркові компоненти освітньо-професійної програмистоматологиясоискатели высшего образованияиндивидуальная образовательная траекториявыборочные компоненты образовательно-профессиональной программыДосвід викладання вибіркової дисципліни «Сучасні принципи діагностики та лікування дизонтогенетичної патології щелепно-лицевої ділянки»Опыт преподавания выборочной дисциплины «Современные принципы диагностики и лечения дизонтогенетической патологии челюстно-лицевой области»Articlehttps://doi.org/10.31071/promedosvity2021.01.017616.716-089-053.2-071-085