Федчишин, Н. О.Горпініч, Т. І.Кліщ, Г. І.Єлагіна, Н. І.2019-01-032019-01-032018Федчишин Н. О. Концепція оцінки якості вищої освіти в країнах Заходу та Україні / Н. О. Федчишин, Т. І. Горпініч, Г. І. Кліщ, Н. І. Єлагіна // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. ( 31 травня–01 червня 2018 р., м. Полтава). – Полтава : Астрая, 2018. – С. 351–354.УДК 378:005.6https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9337У статті проаналізовано особливості оцінки якості вищої освіти на сьогоднішньому етапі розвитку освітньої системи. Виявлено основні принципи створення внутрішньоуніверситетських систем забезпечення якості освіти в університетах. Встановлено, що основними способами оцінки в межах американської системи є оцінка ВНЗ професійними експертами, оцінка через спеціалізовану акредитацію і самооцінка, а в Європі - це оцінювання та акредитація з боку державних агентств. В Україні ж більш розвинена зовнішня оцінка якості, зорієнтована на стандарти і показники ефективності.; The article analyzes the peculiarities of quality assessment of higher education at the present stage of the educational system development. The basic principles of creating university-wide systems of providing education quality at universities are revealed. It is established that the main methods of assessment within the American system include the assessment of universities by professional experts, assessment through specialized accreditation and self-evaluation, whereas in Europe, it is assessment and accreditation from government agencies. In Ukraine, a more developed external quality assessment is oriented towards standards and performance indicators.; В статье проанализированы особенности оценки качества высшего образования на сегодняшнем этапе развития образовательной системы. Выявлены основные принципы создания внутриуниверситетских систем обеспечения качества образования в университетах. Установлено, что основными способами оценки в рамках американской системы является оценка вуза профессиональными экспертами, оценка с помощью специализированной аккредитации и самооценка, а в Европе - это оценка и аккредитация со стороны государственных агентств. В Украине же более развита внешняя оценка качества, ориентированная на стандарты и показатели эффективности.ukякістьвища освітаоцінка якості вищої освітиакредитаціямоніторингконтрольqualityhigher educationassessment o f higher education qualityaccreditationmonitoringcontrolкачествовысшее образованиеоценка качества высшего образованияаккредитациямониторингконтрольКонцепція оцінки якості вищої освіти в країнах Заходу та УкраїніArticle