Охріменко, І. М.Пронтенко, К. В.2024-04-122024-04-122024Охріменко І. М. Професійна деформація науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання: погляд на проблему / І. М. Охріменко, К. В. Пронтенко // Матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Екстрена та невідкладна допомога в Україні: організаційні, правові, клінічні аспекти», м. Полтава, 23 лютого 2024 р. – Полтава, 2024. – С. 134–139.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23459Одним із негативних чинників будь-якої професійної діяльності є професійна деформація. Особливо гостро проблема професійної деформації стосується соціометричних професій, до якої належать науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання (далі ‒ ЗВО СУН). Професійна деформація доволі часто є причиною формального виконання функціональних обов’язків та посадових повноважень. Разом із тим, не виключена поява стереотипів поведінки та негативних звичок, змінюються механізми сприймання колег по роботі, ускладнюється комунікація з учасниками освітніх відносин. Проте під впливом специфічних умов професійної діяльності змінам може піддаватися не лише модель поведінки особистості викладачів, але й психологічні особливості (з’являються ознаки інтелектуального виснаження, емоційне вигорання тощо).ukпрофесійна деформаціяофіцери-викладачіПрофесійна деформація науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання: погляд на проблемуArticle