Hryshko, Yu. M.Гришко, Юлія МихайлівнаГришко, Юлия Михайловна2021-03-262021-03-262017The use of group forms of training at pathophysiology classes with foreign students / Yu. M. Hryshko // Світ медицини та біології. – 2017. – № 3 (61). – С. 195–197.2079-8334.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15322The task of teaching staff in higher education today, based on the targets set, is to select from their methodical achievements all progressive means and thus to change, modernize the educational process, ensuring its research and exploratory character [1, 4, 10]. This approach will contribute to establishing a creative atmosphere in the group of foreign students, development of thinking, and abilities. This should be non-violent learning, but encouragement for cognition, respect for the intellectual strength of the student. Freedom and right to choose will determine not only the best results in learning, but also contribute to their formation as individuals, which will be an impetus for independent cognitive activity, the ability to set and solve new problems [5]. It should be emphasized that one of the directions for increasing the efficiency of the educational process in pathophysiology is the use of group forms of training.Завдання викладача вищої школи сьогодні - підібрати з власного досвіду такі методики викладання, які змінять, модернізують навчальний процес та забезпечать його дослідницький і пошуковий характер. Такий підхід сприятиме створенню в групі студентів-іноземців творчої атмосфери, розвитку мислення, здібностей. Це повинно бути не примусове навчання, а заохочення до пізнання, повага до власної точки зору студента. Свобода і право вибору зумовить не тільки кращі результати в навчанні, а й сприятиме формуванню його як особистості, мотивуватиме студента до самостійної пізнавальної діяльності, вміння створювати та вирішувати нові проблеми. Одним із напрямків підвищення ефективності навчально-виховного процесу з патофізіології є використання групових форм роботи.Задание преподавателя высшей школы сегодня - подобрать из своего опыта такие методики преподавания, которые изменят, модернизируют учебный процесс и обеспечат его исследовательский и поисковый характер. Такой подход будет способствовать созданию в группе студентов-иностранцев творческой атмосферы, развитию мышления, способностей. Это должно быть не принудительное обучение, а поощрение к познанию, уважение собственной точки зрения студента. Свобода и право выбора будут способствовать не только лучшим результатам учебы, а и формированию его как личности, мотивировать студента к самостоятельной познавательной деятельности, умению создавать и решать новые проблемы. Одним из направлений повышения эффективности учебновоспитательного процесса по патофизиологии является использование групповых форм работы.enpathophysiologyforeign studentsgroup forms of trainingпатофізіологіяіноземні студентигрупові форми роботипатофизиологияиностранные студентыгрупповые формы работыThe use of group forms of training at pathophysiology classes with foreign studentsВикористання групових форм роботи на практичних заняттях з патофізіології з іноземними студентамиИспользование групповых форм работы на практических занятиях по патофизиологии с иностранными студентамиArticle10.26724 / 2079-8334-2017-3-61-195-197378.6.016.091.33-059.2.018.556:616-092