Непорада, Каріне СтепанівнаНепорада, Каринэ СтепановнаNeporada, K. S.Нетюхайло, Лілія ГригорівнаНетюхайло, Лилия ГригорьевнаNetukhaylo, L. G.Білець, Марина ВолодимирівнаБилец, Марина ВладимировнаBilets, М. V.Омельченко, Олександр ЄвгенійовичОмельченко, Александр ЕвгеньевичOmelchenko, А. Е.Гордієнко, Людмила ПетрівнаГордиенко, Людмила ПетровнаHordiienko, L. P.Слободяник, Наталія МиколаївнаСлободяник, Наталия НиколаевнаSlobodyanyk, N. M.Сухомлин, Андрій АнатолійовичСухомлин, Андрей АнатольевичSukhomlyn, A. A.Микитенко, Андрій ОлеговичМикитенко, Андрей ОлеговичMykytenko, A. O.Криворучко, Тетяна ДмитрівнаКриворучко, Татьяна ДмитриевнаKryvoruchko, T. D.Котвицька, Аліна АнатоліївнаКотвицкая, Алина АнатольевнаKotvytska, A. A.Тихонович, Ксенія ВолодимирівнаТихонович, Ксения ВладимировнаTykhonovych, K. V.Хміль, Дмитро ОлександровичХмиль, Дмитрий АлександровичKhmil, D. O.Цебенко, Марина ОлександрівнаЦебенко, Марина АлександровнаTsebenko, M. O.2020-02-202020-02-202019Непорада К. С. Особливості викладання біоорганічної та біологічної хімії у медичних ВНЗ / К. С. Непорада, Л. Г. Нетюхайло, М. В. Білець [та ін.] // ХII Менделєєвські читання : зб. наук. праць міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 27-28 лютого 2019 р. – Полтава, 2019. – С. 155–157.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11960Вивчення біоорганічної та біологічної хімії, анатомії, гістології та фізіології складає фундамент освіти майбутнього лікаря, а отримані знання становлять основу клінічного мислення, глибокого розуміння механізмів розвитку хвороб, сприяють призначенню адекватного патогенетично обґрунтованого лікування. У вітчизняних медичних ВНЗ біоорганічну та біологічну хімію вивчають на 1-2 курсах, коли ще більшість студентів не має знань з клінічних дисциплін та практичного досвіду, через що вони не вмотивовані на детальне вивчення предмету, не бачать його практичного спрямування та важливості для майбутньої практики. Глибоке вивчення біоорганічної та біологічної хімії ускладнюється тим, що кількість аудиторних годин, відведених на вивчення предмету, у 2-3 рази менше у порівнянні із закордонними університетами, великий обсяг матеріалу виноситься на самостійне вивчення, кількість лекційних годин критично мала і не дозволяє якісно розкрити суть теми та довести до аудиторії сучасні положення та досягнення у галузі біохімії. Також складність для студентів у вивченні предмету складає відсутність «універсального» вітчизняного підручника, де було б викладено усі темі згідно питань модуля достатньо повно та інформативно. В умовах великої кількості матеріалу, що необхідно розібрати зі студентами під час аудиторного заняття, складним є проведення практичної складової навчання. Таким чином, покращення вивчення біологічної хімії у медичних ВНЗ вимагає більш ретельного відбору абітурієнтів із високими балами іспитів згідно ЗНО, збільшення годин на аудиторну роботу та на лекційний курс, покращення матеріально-технічної бази, практична спрямованість при вивченні дисципліни.ukпідготовка лікарівподготовка врачейdoctors trainingвикладання біохіміїпреподавание биохимииteaching biochemistryякість освітикачество образованияthe quality of educationОсобливості викладання біоорганічної та біологічної хімії у медичних ВНЗThesis