Уваркіна, О. В.2023-07-062023-07-062022Уваркіна О. В. Філософська архітектоніка військової освіти / О. В. Уваркіна // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VII Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 24–25 листопада 2022 р. – Полтава, 2022. – С. 236–238.978-617-7915-81-1https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21340У статті розглядаються актуальні проблеми трансформації системи військової освіти, які потребують рефлексії архітектоніки її основних конструктів. Визначено, що проблемний горизонт трансформації української військової освіти чітко визначений у бік стратегічного курсу політики держави на інтеграцію в євроатлантичний безпековий простір та набуття членства в НАТО. З ’ясовано, що інтенція трансформації військової освіти полягає у змінах в українському законодавстві положень про військову освіту та осучаснення її структури, а у науковому фаховому просторі - обґрунтуванням та розробкою Політики та Концепції розвитку військової освіти. Доведено, що кіберобізнаність війського фахівця в нової моделі військової освіти стає пріоритетною ознакою його професіоналізму. Висловлено думку, що трансформаційні процесі у військових інституціях, через обґрунтування ідентичності українського військового як носія основних постулатів воїнського етосу, мають показати ні те, що нас відрізняє від країн-партнерів НАТО, а те що нас об ’єднує.The article deals with the actual problems of the transformation of the military education system, which require reflection o f the architectonics of its main constructs. It is determined that the problematic horizon of the transformation of the Ukrainian military education is clearly defined in the direction of the strategic course of the state policy towards integration into the Euro-Atlantic security space and membership in NATO. It has been established that the intention of transforming military education lies in changes in the Ukrainian legislation of the provisions on military education and the modernization of its structure, and in the scientific professional space - the justification and development of the Policy and the Concept for the development of military education. It has been proven that cyber-awareness of a military specialist in the new model of military education becomes a priority sign of his professionalism. The opinion was expressed that the transformational processes in military institutions through the justification of the identity of the Ukrainian military as the bearer of the basic postulates of military ethos should show not what distinguishes us from NATO partner countries, but what unites us.ukтрансформація військової освітикібербезпекавоїнський етосtransformation of military educationcybersecuritymilitary ethosФілософська архітектоніка військової освітиArticle371.3