Макаренко, Олександр ВолодимировичMakarenko, O. V.2024-05-022024-05-022023Макаренко О. В. Проблемне навчання як засіб формування творчої особистості майбутнього лікаря / О. В. Макаренко // Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). – 2023. – № 15 (33). – С. 303–311.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23697Основним завданням вищої медичної освіти є підготовка майбутніх фахівців, які здатні самостійно здобувати нові знання, що актуалізує проблему формування у здобувачів дослідницької компетентності, формування якої вимагає застосування проблемних методів навчання. Метою статті є розкриття проблемного навчання як ефективного засобу формування творчої особистості майбутнього лікаря. Реалізація проблемного навчання може здійснюватися на основі розробленого клінічного сценарію, експериментальних або клінічних лабораторних даних, зображень, наукових статей, реального або симуляційного пацієнта. Структурно-логічний аналіз процесу творчості дозволяє зробити однозначний висновок про наявність двох компонентів творчого процесу логічного і нелогічного. Ідея проблемності в навчанні втілюється у методах навчання фізики. За загальною класифікацією, такими методами є: проблемний виклад, евристична бесіда, частково-пошуковий і дослідницький методи. Проблемне навчання є ефективним у підготовці здобувачів вищої медичної освіти та має низку переваг перед традиційними методами навчання. Воно базується на принципах теорії навчання дорослих, сприяє підвищенню мотивації студентів, заохоченню їх до встановлення власних навчальних цілей і надання їм самостійності в ухваленні рішень у процесі вивчення як природничих так і клінічних дисциплін. Нами розглянуто особливості впровадження проблемного навчання майбутніх лікарів на матеріалі природничих дисциплін та його вплив на формування творчої особистості майбутнього лікаря. Подальшого дослідження потребують апробація системи проблемних ситуацій при різних формах навчання, а також розглянути зв’язок проблемного навчання з рівнем сформованості дослідницької компетентності майбутніх лікарів.ukпроблемне навчаннятворчістьтворча особистістькейс-методмайбутній лікардослідницька компетентністьПроблемне навчання як засіб формування творчої особистості майбутнього лікаряArticle10.52058/2786-4952-2023-15(33)-303-311