Герасименко, Лариса ОлександрівнаІсаков, Рустам ІсроїловичКидонь, Павло ВолодимировичБорисенко, Володимир ВасильовичКидонь, Павло Володимирович2025-06-042025-06-042025Особливості дистанційної освіти у ЗВО / Л. О. Герасименко, Р. І. Ісаков, П. В. Кидонь, В. В. Борисенко, О. А. Казаков // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей 9-ї Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 12-14 лютого 2025 р. – Полтава, 2025. – С. 45–46.978-617-8466-10-7УДК: 378.147https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/26513Останні 5 років значно змінили та модернізували підходи до викладання занять у закладах вищої освіти (ЗВО) України. Негативні тенденції сприяли та вимагали від професорсько-викладацького складу ЗВО впровадження дистанційних форм навчання. При наданні освітніх послуг у дистанційній формі можна виокремити її позитивні якості для викладача та здобувача: гнучкість, модульність, паралельність, далекодія, асинхронність, масовість, рентабельність. Однак, дистанційне навчання не змінює канонічну дидактичну (педагогічну) систему. Дистанційне навчання – це не тільки специфічна форма здобуття освіти, а й особлива технологія. В сучасному світі технології дистанційного навчання спрямовані на реалізацію навчально-виховного процесу незалежно від конкретної навчальної дисципліни. У разі дистанційного навчання перелік форм навчальної діяльності здобувачів освіти істотно зростає та розширюється. Наслідком застосування нових організаційних (технологічних) форм навчання стають принципові зміни в способах оволодіння знаннями, у змісті взаємодій здобувача та викладача. Переваги дистанційної форми навчання у ЗВО можливо лише за умов, які висуваються до особистісних якостей здобувача: наполегливість, цілеспрямованість, працьовитість, сумлінність, старанність. The last 5 years have significantly changed and modernized approaches to teaching classes in higher education institutions (HEIs) of Ukraine. Negative trends have contributed to and required the HEI teaching staff to introduce distance learning forms. When providing educational services in a distance form, its positive qualities for the teacher and the student can be distinguished: flexibility, modularity, parallelism, long-distance, asynchrony, mass, profitability. However, distance learning does not change the canonical didactic (pedagogical) system. Distance learning is not only a specific form of obtaining education, but also a special technology. In the modern world, distance learning technologies are aimed at implementing the educational process regardless of the specific academic discipline. In the case of distance learning, the list of forms of educational activity of students is significantly growing and expanding. The application of new organizational (technological) forms of learning results in fundamental changes in the methods of acquiring knowledge, in the content of interactions between the student and the teacher. The advantages of distance learning in higher education are possible only under conditions that are put forward for the personal qualities of the student: perseverance, purposefulness, hard work, conscientiousness, diligence.ukдистанційна освітазаклад вищої освітиосвітній процесздобувач вищої освітивикладачdistance educationhigher education institutioneducational processhigher education studentteacherОсобливості дистанційної освіти у ЗВОArticle