Іваницька, Олена СергіївнаГончаренко, Наталія ІванівнаІваницький, Ігор ОлексійовичБуханченко, Ольга Петрівна2025-06-052025-06-052025Міжнародне стажування викладачів – вагомий чинник удосконалення системи медичної освіти / О. С. Іваницька, Н. І. Гончаренко, І. О. Іваницький, О. П. Буханченко // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей 9-ї Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 12-14 лютого 2025 р. – Полтава, 2025. – С. 103–104.УДК 378.147:61:614.25https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/26519У сучасних умовах бурхливого науково-технічного, інформаційного розвитку безперервність навчання та постійне особистісне зростання стають нагальною вимогою часу. Особливо актуальною вона є для викладачів вищої школи, зокрема медичної. Система безперервного професійного розвитку викладачів вищих медичних закладів є складною, багатовекторною сферою, покликаною забезпечити запити та потреби сучасного суспільства у фаховому вдосконаленні, формуванні нової філософії освіти, інноваційного мислення, здатності до створення нового освітнього середовища та реалізації освітніх реформ. Зближення й всебічна інтеграція країн і народів створюють умови для розширення зв’язків вітчизняних університетів із зарубіжними освітніми закладами. Це, в свою чергу, дозволяє використовувати з метою забезпечення постійного професійного розвитку викладачів міжнародні стажування, які є однією з найбільш перспективних форм неформальної післядипломної освіти. Під час таких стажувань науково-педагогічні працівники медичних вузів отримують можливість не тільки оволодіти унікальними методиками діагностики та лікування, але й набути новий досвід викладацької діяльності, обмінятися корисною інформацією із зарубіжними колегами щодо актуальних проблем наукових досліджень, організувати спільні навчальні та науково-дослідні проєкти. Особливістю післядипломного підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу медичних вузів є та обставина, що більшість викладачів, маючи фундаментальну підготовку в своїй галузі знань, неповною мірою оволоділи навичками педагогічної діяльності. Тому безперервний професійний розвиток повинен спрямовуватись на вивчення міжнародного досвіду саме викладання медичних дисциплін. In modern conditions of rapid scientific, technological, and information development, continuity of education and constant personal growth are becoming an urgent requirement of the time. It is especially relevant for teachers of higher education, in particular medical education. The system of continuous professional development of educators of higher medical institutions is a complex, multi-vector sphere designed to meet the demands and needs of modern society in professional improvement, the formation of a new philosophy of education, innovative thinking, the ability to create a new educational environment and the implementation of educational reforms. The rapprochement and comprehensive integration of countries and peoples create conditions for expanding ties between domestic universities and foreign educational institutions. This, in turn, allows the use of international internships, which are one of the most promising forms of informal postgraduate education, to ensure the continuous professional development of teachers. During such internships, scientific and pedagogical workers of medical universities get the opportunity not only to master unique diagnostic and treatment methods, but also to gain new teaching experience, exchange useful information with foreign colleagues on current problems of scientific research, and organize joint educational and research projects. A feature of postgraduate advanced training of the teaching staff of medical universities is the fact that most teachers, having fundamental training in their field of knowledge, have not fully mastered the skills of pedagogical activity. Therefore, continuous professional development should be aimed at studying international experience in teaching medical disciplines.ukбезперервний професійний розвитокглобалізація освітиміжнародне стажування науково- педагогічних працівниківcontinuous professional developmentglobalization of educationinternational internship of scientific and pedagogical workersМіжнародне стажування викладачів – вагомий чинник удосконалення системи медичної освітиArticle