Бєляєва, Олена МиколаївнаБеляева, Елена НиколаевнаBieliaieva, O. M.2018-02-222018-02-222014Бєляєва О. М. Професійно-педагогічна діяльність викладачів вищих медичних навчальних закладів у контексті системного підходу / О. М. Бєляєва // Світ медицини та біології. – 2014. – № 3 (45). – С. 182–185.УДК 378.12-61+371.32+168.5https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/6242У статті актуалізовано зміст понять «педагогічна діяльність» і «професійно-педагогічна діяльність». Проаналізовано професійно-педагогічну діяльність викладачів вищих медичних навчальних закладів у контексті системного підходу. Показано, що за своєю сутністю ця діяльність є інтегрованою, у якій поєднується предметний, науковий, психолого-педагогічний, ідеологічний і лікувальний (для викладачів клінічних кафедр) складові. Описано функціональні компоненти педагогічної системи, такі, як: мотиваційний, адаптивний, стимулювальний, кібернетичний, технологічний, діагностичний, моніторинговий, комунікативний і проектувальний; В статье актуализируется содержание понятий «педагогическая деятельность» и «профессионально-педагогическая деятельность». Проанализирована профессионально-педагогическая деятельность преподавателей высших медицинских учебных заведений в контексте системного подхода. Показан интегративный характер этой деятельности, объединяющей предметный, научный, психолого-педагогический, идеологический и лечебный (для преподавателей клинических кафедр) составляющие. Описаны функциональные компоненты педагогической системы такие, как: мотивационный, адаптивный, стимулятивный, кибернетический, технологический, диагностический, коммуникативный; The article foregrounds the content of concepts “pedagogical activity” and “professional pedagogical activity”. In the context of systematic approach, the analysis of professional pedagogical activity of lecturers at higher medical education institutions has been performed. It is displayed that this activity is inherently integrative, combining the following components: objective, scientific, psychological, pedagogical, ideological and therapeutic (for lecturers at clinical departments). The functional components of educational system, such as motivational, adaptive, stimulating, cybernetic, technologic, diagnostic, monitoring, communication and projecting have been presented.ukсистемний підхідпрофесійно-педагогічна діяльністьвищий медичний навчальний закладсистемный подходпрофессионально-педагогическая деятельностьвысшее медицинское учебное заведениеsystematic approachprofessional pedagogical activityhigher medical education institutionПрофесійно-педагогічна діяльність викладачів вищих медичних навчальних закладів у контексті системного підходуПрофессионально-педагогическая деятельность преподавателей высших медицинских учебных заведений в контексте системного подходаProfessional and pedagogical activity of higher medical education institunions` lecturers in the context of systematic approachArticle