Скрипник, Ігор МиколайовичСкрыпник, Игорь НиколаевичSkrypnyk, I.Дудченко, Максим АндрійовичДудченко, Максим АндреевичDudchenko, M.Новак, Ольга ВолодимирівнаНовак, Ольга ВладимировнаNovak, O.Дудченко, Максим ОлександровичДудченко, Максим АлександровичDudchenko, M.Шапошник, Ольга АнатоліївнаШапошник, Ольга АнатольевнаShaposhnik, O.2017-11-032017-11-032011Пути преодоления регресса в обучении студентов и развитии современной медицины / И. Н. Скрыпник, М. А. Дудченко, М. А. Дудченко [и др.] // New information technologies in education for all: 6th International Conference. – Kyiv, 22-23.11.2011. – Kyiv, 2011. – P. 271–278.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/2272Внедрение Болонского процесса в недостаточно подготовленные для этой цели медицинские вузы Украины и уход от классического обучения студентов, которое успешно осуществлялось более 150 лет с подготовкой высококвалифицированных врачей, приводит к регрессу украинской медицины. Пути выхода из создавшейся ситуации заключаются в использовании положений подготовки врачей по Болонскому процессу в сочетании с опытом, ушедшим в прошлое, классического принципа обучения клинике внутренних болезней. Параллельно необходимо постоянно заниматься воспитанием у студентов высоких нравственных и духовных принципов ; Bologna process implementation into the not enough prepared for this purpose medical universities in Ukraine, and deviation from the classical education of students that have been successfully performed for more than 150 years with the training of highly qualified doctors, lead to regression of Ukrainian medicine. Success in solving this problem laid in using of available provisions of the doctors’ training by the Bologna process and the application of best practices that went into the past, the classical principle of teaching internal diseases clinic. It is necessary permanently to work on educating of high moral and spiritual principles in students.ukПути преодоления регресса в обучении студентов и развитии современной медициныWays of overcomnig the regression in students learning and development of modern medicineArticle