Макаренко, Олександр ВолодимировичMakarenko, O. V.2024-05-022024-05-022023Макаренко О. В. Елементи творчості у підготовці майбутнього лікаря / О. В. Макаренко // Наукові інновації та передові технології (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). – 2023. – № 13 (27). – С. 748–757.УДК 37.02https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23699У сучасному світі у галузі охорони здоров’я постійно відбуваються зміни, розвиток та вдосконалення технологій та методів лікування, проводяться різноманітні дослідження. Сучасна медицина стикається зі значними викликами, такими як пандемії, інновації, новіметоди та засоби лікування та обстеження, які треба швидко освоювати. Кожен клінічний випадок є унікальним, і підхід до лікування має бути індивідуалізованим, що дозволяє лікарям знаходити оптимальні рішення для кожного пацієнта на основі його особливостей. Саме творчість допомагає розв’язувати проблеми та вдосконалювати стандарти медичної допомоги. Це сприяє підвищенню якості медичних послуг та задоволенню потреб пацієнтів. Метою статтіє розкриття основних етапів творчої діяльності у підготовці майбутніх лікарів на матеріалі творчих завдань та нових технологій навчання здобувачів.У статті розглядаються основні рівні творчого процесу: інтуїтивний, репродуктивний, репродуктивно-творчий, творчо-репродуктивний, творчий та їм відповідні мисленнєві операції (стратегії) такі, як: розуміння, пошуки аналогів, комбінуючий, реконструюючий, які розгортаються у процесі роботи над фізичною задачею. При виборі задач переваги надаються авторським. Практика показує, що інтенсивність творчого процесу підвищується, коли задачі розв’язуються не традиційно, а з використанням ігрових технологій. У статті наведено такі ігри: бліцтурнір або «Поле чудес» «Крокодил»; «Хто я? Що я?»; «Що? Де? Коли?».Було виявлено, що на заняттях досягається комбінаторний, репродуктивний та репродуктивно-творчий рівень, але творчо-репродуктивний та творчий рівень досить важко сформувати. Це потребує розробки спеціальних систематизованих завдань, в складі методичних комплексів, який включає в себе творчі технології. Подальшого дослідження потребує аналіз інших стратегій у поєднанні зі стратегією комбінування та з’ясування залежності мисленнєвої стратегії комбінування від мисленнєвих стилів того, хто розв’язує творчу фізичну задачу.In the modern world, changes, development and improvement of technologies and treatment methods are constantly taking place in the field of health care, and various researches are being conducted. Modern medicine faces significant challenges, such as pandemics, innovations, new methods and means of treatment and examination, which must be mastered quickly. Each clinical case is unique, and the approach to treatment should be individualized, allowing doctors to find optimal solutions for each patient based on his characteristics. It is creativity thathelps solve problems and improve standards of medical care. This contributes to improving the quality of medical services and meeting the needs of patients.The purpose of the article is to reveal the main stages of creative activity in the training of future doctors based on the material of creative tasks and new technologies of training of applicants.The article examines the main levels of the creative process: intuitive, reproductive, reproductive-creative, creative-reproductive, creative and their corresponding thinking operations (strategies), such as: understanding, searching for analogs, combining, reconstructing, which unfold in the process of working on a physical task. When choosing tasks, preferences are given to the author’s ones. Practice shows that the intensity of the creative process increases when problems are not solved traditionally, but with the use of game technologies. The following games are listed in the article: blitz tournament or "Wheel of Fortune" "Crocodile"; "Who am I? What am I?"; "What? Where? When?".It was found that the combinatorial, reproductive and reproductive-creative level is achieved in the classes, but the creative-reproductive and creative level is rather difficult to form. This requires the development of special systematized tasks, as part of methodical complexes, which includes creative technologies. Further research is needed to analyze other strategies in combination with the strategy of combining and clarify the dependence of the thinking strategy of combiningon the thinking styles of the one who solves the creative physical problem.ukмисленнєві операцірівні творчостірозумінняпошуки аналогівкомбінуючийреконструюючийфізична задачамайбутні лікаріmental operationslevels of creativityunderstandingsearch for analoguescombiningreconstructivephysical taskfuture doctorsЕлементи творчості у підготовці майбутнього лікаряArticle10.52058/2786-5274-2023-13(27)-748-757