Ляшкевич, Антоніна ІванівнаМарусич, Оксана ОлександрівнаШавель, Христина ЄвгенівнаLiashkevych, A. I.Marusych, O. O.Shavel, Kh. E.2023-05-112023-05-112023Ляшкевич А. І. Адаптація освітнього процесу вищої школи до глобальних викликів ХХІ століття / А. І. Ляшкевич, О. О. Марусич, Х. Є. Шавель // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». – 2023. – № 4 (22). – С. 163–174.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20879У статті висвітлено теперішній стан освітнього процесу української вищої школи, та надано прогностичну модель адаптації до глобальних викликів, що постають перед суспільством у ХХІ столітті. У роботі представлено результати аналізу шляхів удосконалення навчальної взаємодії з огляду на контекст повномасштабної війни та перспективи післявоєнного відновлення. Актуальність дослідження зумовлена збільшенням розриву між потребами учасників освітнього процесу, що визначаються суспільною динамікою, та існуючою методологією забезпечення фахової освіти в Україні.The article highlights the current state of the educational process of the Ukrainian higher school and provides a prognostic model of adaptation to the global challenges facing society in the 21st century. The work presents the results of the analysis of ways to improve educational interaction in view of the context of a full-scale war and the prospects of post-war recovery. The relevance of this study is due to the increasing gap between the needs of participants in the educational process, which are determined by social dynamics, and the existing methodology of providing professional education in Ukraine.ukвища школаІКТ-орієнтоване навчанняосвіта воєнного періодуосвіта майбутньогоhigher schoolICT-oriented educationwartime educationglobalizationeducation of the futureАдаптація освітнього процесу вищої школи до глобальних викликів ХХІ століттяAdaptation of the educational process of the higher school to the global challenges of the 21st centuryArticle378