Богиня, Лариса Вікторівна2025-06-042025-06-042025Богиня Л. В. Війна в текстах: лінгводидактичні аспекти формування соціальних компетентностей і громадянської ідентичності / Л. В. Богиня Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей 9-ї Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 12-14 лютого 2025 р. – Полтава, 2025. – С. 26–28.978-617-8466-10-7УДК 378.016:811:821.161.2-4:355.01:172-052-02https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/26509У статті досліджено потенціал художніх текстів про російську агресію у формуванні громадянської ідентичності та соціальних компетентностей здобувачів освіти. Висвітлено результати констатувального педагогічного експерименту щодо визначення рівня сформованості соціальних і громадянських компетентностей і чинники їх розвитку. Обґрунтовано ефективність інтерактивних методів опрацювання текстів військових і волонтерів на прикладі есе Р. Горового «Юхимівна і Настя». The article examines the potential of literary texts about russian aggression in fostering students’ civil identity and social competences. The results of a diagnostic pedagogical experiment on assessing the level of social and civil competences and factors influencing their development are highlighted. The effectiveness of interactive methods for analysing texts written by servicemen and volunteers was substantiated based on the example of the essay by R. Horoviy "Yukhimivna and Nastya".ukлінгводидактикагромадянська ідентичністьсоціальні компетентностіхудожні тексти про війнуінтерактивні методипатріотичне вихованняlinguistic didacticscivic identitysocial competencesartistic texts on military themesinteractive methodspatriotic educationВійна в текстах: лінгводидактичні аспекти формування соціальних компетентностей і громадянської ідентичностіArticle