Дубінін, Сергій ІвановичПілюгін, Валентин ОлексійовичВаценко, Анжела ВолодимирівнаУлановська-Циба, Наталія АркадіївнаПередерій, Ніна ОлександрівнаРябушко, Олена БорисівнаОвчаренко, Оксана ВасилівнаКлепець, Олена ВікторівнаDubinin, S. I.Piliuhin, V. O.Vatsenko, A. V.Ulanovskaya-Tsyba, N. A.Perederii, N. O.Ryabushko, O. B.Ovcharenko, O. V.Klepets, O. V.2020-11-092020-11-092019Оптимізація навчальної діяльності та забезпечення освітнього процесу при викладанні медичної біології / С. І. Дубінін, В. О. Пілюгін, А. В. Ваценко [та ін.] // Morphologia. – 2019. – Т. 13, № 4. – С. 55–60.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13879У сучасних умовах реформування та вдосконалення вищої освіти в Україні набула актуальності проблема оптимізації навчання і освітнього процесу. Її розв’язання полягає у знаходженні відповідності педагогічної системи тим цілям, для досягнення яких вона створена. У такій складній, динамічній, ієрархічній системі, як педагогічна, існують багато можливих варіантів побудови, здійснення та організації освітньої діяльності для досягнення мети навчання.Оптимизация обучения и обеспечение образовательного процесса – необходимые условия реформирования и развития высшего образования в Украине. Их реализация заключается в нахождении соответствия педагогической системы тем целям, для достижения которых она создана. Существует много вариантов организации и осуществления образовательной деятельности и достижения цели обучения. Методологической основой оптимизации является системный подход, который требует рассмотрения всех компонентов обучения в единстве закономерных взаимосвязей, опоры на теорию управления сложными динамическими системами.There are many options for organizing and implementing of educational activities and achieving the goal of learning. The methodological basis of optimization is a systematic approach, which requires considering all the components of training and the educational process in the unity of regular relationships, relying on the general theory of management by complex dynamic systems. Objective is to prove that optimization of teaching is possible in condition of modern methodical and technical support, that daily activity of teachers should be targeted to replenishment of training and methodical materials, applying of innovative informational technologies and effective methods of knowledge control.ukоптимізаціяорганізація навчанняметодичне та матеріально-технічне забезпеченняосвітній процесінформаційні технологіїоптимизация обученияметодическое и техническое обеспечениеобразовательный процессинформационные технологииoptimizationorganization of studymethodical and technical supportinformational technologiesОптимізація навчальної діяльності та забезпечення освітнього процесу при викладанні медичної біологіїOptimization of educational activity and support of educational process at teaching on medical biologyArticle