Znamenska, I. V.Kostenko, V. G.Solohor, I. M.Знаменська, Іванна ВладиславівнаКостенко, Вікторія ГеннадіївнаСологор, Ірина Миколаївна2024-02-262024-02-262024Znamenska I. V. Role of technical presentations in facilitating the acquisition of medical terminology and development of professional medical skills for medical students learning English as a foreign language / I. V. Znamenska, V. G. Kostenko, I. M. Solohor // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VIII Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 22–24 листопада 2023 р. – Полтава, 2024. – С. 137–141.УДК 378.016https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23039У статті досліджується ефективність технічних презентацій як навчального інструменту для покращення навчального процесу студентів-медиків, які вивчають англійську мову як іноземну. Завдяки використанню наочних посібників, інтерактивних вправ та контекстно-орієнтованих методів навчання технічні презентації слугують платформою для студентів, що дозволяє їм працювати з медичною термінологією та розвивати важливі професійні навички. Крім того, у статті підкреслюються переваги симуляції сценаріїв пацієнтів, інтеграції технологій та крос-культурної компетентності для покращення навчального процесу.The present article investigates the efficacy of technical presentations as an instructional tool to enhance the learning experience of medical students who are learning English as a foreign language. By utilizing visual aids, interactive activities, and context-based learning methods, technical presentations serve as a platform for students to engage with medical terminology and develop crucial professional skills. Furthermore, the article emphasizes the advantages of simulated patient scenarios, technology integration, and cross-cultural competence in enhancing the learning experience.enтехнічні презентаціїнавчальний процесінтерактивні вправимедична термінологіяtechnical presentationseducational processinteractive exercisesmedical terminologyRole of technical presentations in facilitating the acquisition of medical terminology and development of professional medical skills for medical students learning English as a foreign languageArticle