Фастовець, Марина МиколаївнаГасюк, Наталія ІванівнаКалюжка, Олена ОлександрівнаКозакевич, Вероніка КлавдіївнаМелащенко, Олена Іванівна2025-06-092025-06-092025Роль мовних та мовленнєвих навичок у підготовці майбутнього лікаря-педіатра / М. М. Фастовець, Н. І. Гасюк, О. О. Калюжка, В. К. Козакевич, О. І. Мелащенко // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей 9-ї Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 12-14 лютого 2025 р. – Полтава, 2025. – С. 262–264.978-617-8466-10-7УДК 378.147:614.25 3.4-053.2https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/26540У статті зазначається, як мовні і мовленнєві уміння і навички (читання, слухання, говоріння і письмо) студента-медика позитивно впливають на його формування, як майбутнього лікаря-педіатра, конкурентоспроможного на сучасному ринку праці. Діалогічне мовлення між лікарем і пацієнтами, їх батьками, своїми колегами і іншими медичними працівниками залежить від уміння лікаря ефективно використовувати професійну мову відповідно до конкретної ситуації. На формування комунікативної компетенції лікаря впливають як психологічні, так і його особистісні якості. Володіння комунікативними навичками дозволяють фахівцю успішно вирішувати професійні і наукові проблеми, як засобами української (державної), так і іноземних мов. Надважливе значення у розвитку професійної комунікації майбутнього лікаря, звичайно ж, відіграє володіння медичною термінологією греко-латинського походження, що є основою для запозичення й іншими іноземними мовами. Англійська мова, до прикладу, є міжнародною мовою науки, саме тому знання англійської, через участь у міжнародних наукових конференціях, освітніх і наукових обмінах, доступ до медичної літератури в оригіналі, надає можливість бути в курсі інноваційних методів діагностики та лікування і, таким чином, підвищувати рівень своїх професійних мовних і мовленнєвих навичок. The article note show language and speech skills and abilities (reading, listening, speaking,and writing) of a medical student positively affect his/her formation as a future pediatrician, competitive in the modern labuor market. Dialogical speech between a doctor and patients, their parents, colleagues, and other medical workers depends on the doctor's ability to effectively use professional language in accordance with a specific situation. The formation of a doctor's communicative competence is influenced by both psychological and personal qualities. Possession of communicative skills allows a specialist to successfully solve professional and scientific problems, both by means of Ukrainian (state) and foreign languages. Of great importance in the development of professional communication of a future doctor, of course, is the mastery of medical terminology of Greek-Latin origin, which is the basis for lending by othe rforeign languages. English, for example, is the international language of science, that’s why knowlelge of English, through articipation in international scientific conferences, educational and scientific exchanges, access to medical literature in the original, provides the opportunite to stay up to date with innovative diagnostic and treatment methods and, thus, to improve the level of students’ profecional language and speaking skills.ukуміння та навичкипрофесійна мовакомунікативна компетентністьпсихологічні та особистісні якостііноземні мовиskills and abilitiesprofessional languagecommunicative competencepsychological and personal qualitiesforeign languagesРоль мовних та мовленнєвих навичок у підготовці майбутнього лікаря-педіатраArticle