Коптев, Михайло МиколайовичОлійніченко, Ярина Олександрівна2025-04-152025-04-152025-02-28Коптев М. Значення вибіркових компонентів для вивчення морфології людини здобувачами освітньо-професійної програми «Медсестринство» / М. Коптев, Я. Олійніченко // Актуальні питання теорії та практики медсестринства, громадського здоров’я та психології в умовах сучасниці : зб. матеріалів і наукових читань, м. Миколаїв, 28 лютого 2025 р. – Миколаїв, 2025. – С. 24–26.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/26167Нині процес підготовки здобувачів освіти у медичних вишах передбачає формування не лише конкурентоспроможних фахівців, а й усебічно обізнаних, ерудованих, самодостатніх особистостей. Якщо раніше освіта орієнтувалася на суспільство, то у сучасному світі вона усе більше переорієнтовується на особистість [2]. Тому популярними освітніми трендами стали елементи індивідуального навчання, серед яких формування індивідуальної освітньої траєкторії з вивченням вибіркових дисциплін, мікронавчання, спільне навчання, гейміфікація з діловими іграми, соціальне навчання, імерсійні навчальні середовища та STEM-освіта. Реальним та дієвим шляхом формування індивідуальної освітньої траєкторії є обрання вибіркових дисциплін відповідно до індивідуальних запитів та вподобань студента. У Полтавському державному медичному університеті підготовка здобувачів бакалаврського рівня вищої медичної освіти за ОПП Медсестринство передбачає відведення 25% від загальної кількості кредитів ЄКТС освітньої програми на вивчення вибіркових дисциплін. Вони уводяться кафедрами для ефективного використання можливостей університету з метою задоволення освітніх і кваліфікаційних потреб здобувачів освіти, підвищення їхньої конкурентоспроможності та затребуваності на ринку праці, урахування регіональних потреб тощо. Право вибору надається всім здобувачам; кількість вибіркових дисциплін на наступний навчальний рік, кількість кредитів на їх вивчення та форми контролю визначаються робочим навчальним планом.ukмедсестринствовибіркові компонентиSTEM-освітаVR – віртуальна реальністьAR – доповнена реальністьMR – міксована реальністьЗначення вибіркових компонентів для вивчення морфології людини здобувачами Освітньо-професійної програми «Медсестринство»Thesis