Некрашевич, Т. В.2022-05-252022-05-252021Некрашевич Т. В. Аспектуальність персоналізації освітнього процесу у вищій школі / Т. В. Некрашевич // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VI Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 25–26 листопада 2021 р. – Полтава, 2021. – С. 236–238.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18379Стаття присвячена аналізу педагогічних аспектів поняття «персоналізація» та його складових. Охарактеризовано передумови ефективної організації персоналізованого освітнього процесу у вищій школі. Зазначено, що на сучасному етапі розвитку освіти формування персоналізація навчання реалізується на основі компетентністного підходу. Персоналізований підхід слід розглядати характеристики особистості тієї спеціальності, яку вона обрала. Становлення та формування професійних умінь і навичок майбутніх фахівців ґрунтується на психолого-педагогічних засадах навчання. Визначено, що основними передумовами та компонентами персоналізації освітнього процесу є розробки технологій діагностування суб’єкта, демократизація стосунків між викладачами та студентами, персоналізація змісту навчального процесу, зворотного зв’язку та навчального середовища. Персоналізація навчання залежить від розвиненої професійної самосвідомості викладача і втілюється в практиці професійно-педагогічного співробітництва зі студентами в освітньому процесі закладу вищої освіти.The article is devoted to the analysis of pedagogical aspects of the concept of "personalization" and its components. Prerequisites for effective organization of personalized educational process in higher education are described. It is noted that at the present stage of development of education formation personalization of training is realized on the basis of the competence approach. A personalized approach should consider the personality characteristics of the specialty she has chosen. Formation and formation of professional skills and abilities of future specialists is based on psychological and pedagogical principles of education. It is determined that the main prerequisites and components of personalization of the educational process are the development of technologies for diagnosing the subject, democratization of relations between teachers and students, personalization of the content of the educational process, feedback and learning environment. The personalization of education depends on the developed professional self-consciousness of the teacher and is embodied in the practice of professional and pedagogical cooperation with students in the educational process of higher education.ukосвітній процесперсоналізаціяметодологічні підходи навчаннядіалогічністьпрофесійно-педагогічне співробітництвоeducational processpersonalizationmethodological approaches to teachingdialogicityprofessional and pedagogical cooperationАспектуальність персоналізації освітнього процесу у вищій школіArticle378.011.3–051:37