Ждан, Вячеслав МиколайовичКітура, Євдокія МихайлівнаБабаніна, Марина ЮріївнаКир'ян, Олена АнатоліївнаТкаченко, Максим ВасильовичВолченко, Григорій ВілійовичІваницький, Ігор ВалерійовичЛебідь, Володимир ГригоровичІщейкіна, Юлія ОлексіївнаЖукова, Тетяна Олексіївна2024-02-152024-02-152024-02-07Формування професійно-комунікативної культури сімейного лікаря / В. М Ждан, Є. М. Кітура, М. Ю. Бабаніна [та ін.] // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VIII Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 22–24 листопада 2023 р. – Полтава, 2024. – С. 122–128.978-617-8231-43-9УДК 378.147:614.253.1https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/22922У статті висвітлено проблеми спілкування «лікар-пацієнт» у сучасному суспільстві. Розглянуто основні комунікативні і особистості якості формування професійно-комунікативної культури сімейного лікаря роль мови в спілкуванні «лікар-пацієнт». Показана значущість пацієнт-орієнтованої комунікації у формуванні професійного іміджу фахівця, в оцінюванні роботи конкретного лікаря і системи охорони здоров’я у цілому. Розглянуто особливості і спілкування сімейного лікаря з пацієнтами різних вікових груп. Уміння спілкуватися з хворим слід вважати обов’язковою професійною компетенцією сімейного лікаря. Акцентовано увагу на необхідності оптимізації підготовки лікарів загальної практики з питань пацієнт-орієнтованої комунікації на післядипломному етапі освіти.The article highlights the problems of "doctor-patient" communication in modern society. The main communicative and personal qualities of the formation of the professional and communicative culture of a family doctor, the role of language in "doctor-patient" communication are considered. The importance of patient-oriented communication in forming the professional image of a specialist, in evaluating the work of a specific doctor and the health care system as a whole is shown. The features and communication of a family doctor with patients of different age groups are considered. The ability to communicate with a patient should be considered a mandatory professional competence of a family doctor. Attention is focused on the need to optimize the training of general practitioners on issues of patient-oriented communication at the postgraduate stage of education.ukкомунікативні якостікомунікативна культурасімейний лікарпацієнт-орієнтована комунікаціяcommunicative qualitiescommunicative culturefamily doctorpatient-oriented communicationФормування професійно-комунікативної культури сімейного лікаряArticle