Школа, ОленаЖамардій, Валерій ОлександровичПелешко, ІгорСичов, ДмитроShkola, О.Zhamardiy, V.Peleshenko, I.Sychov, D.2025-05-122025-05-122023Дистанційне навчання здобувачів вищої освіти Харківської гуманітарно-педагогічної академії в аспекті використання на заняттях інформаційно-комунікаційних технологій / О. Школа, В. Жамардій, І. Пелешенко, Д. Сичов // Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. – 2023. – Т. 176, № 20. – С. 110–114.УДК 796.894:378https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/26384В статті розглядаються сучасні аспекті використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі дистанційних занять здобувачів вищої освіти. Інформаційно-комунікаційні технології збільшують можливості постановки навчальних завдань і управління процесом їх виконання та дозволяють якісно здійснювати контроль діяльності здобувачів вищої освіти, забезпечуючи при цьому гнучкість керування освітнім процесом. Мета роботи полягає в підвищенні інтересу здобувачів вищої освіти до нових сучасних методів дистанційного навчання та використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому просторі. Методологія. Було проведено анкетування серед здобувачів вищої освіти першого та другого курсів факультету фізичного виховання та мистецтв спеціальності 017 Фізична культура і спорт. Здобувачі вищої освіти протягом чотирьох місяців дистанційного навчалися на декількох сучасних онлайн платформах які дали певні результати. Наукова новизна полягає в тому, що теоретично обґрунтовано та розроблено методику застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі здобувачів вищої освіти. Висновки. На думку здобувачів вищої освіти завдяки використанню сучасних інформаційно-комунікаційних технологій процес навчання стає більш доступним, що дає змогу вплинути на рівень їх знань в процесі дистанційних освіти. Використання дистанційних освітніх технологій в освітньому процесі Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради значно розширює методи та форми організації самостійної індивідуальної та групової діяльності здобувачів вищої освіти, що стає доповненням до традиційних. А інформаційно-комунікаційні технології, що реалізуються в середовищі дистанційного навчання академії, дають можливість здобувачам вищої освіти реалізувати вимоги компетентного підходу в освіті. The article examines the modern aspects of the use of information and communication technologies in the process of distance learning for students of higher education. Information and communication technologies increase the possibilities of setting educational tasks and managing the process of their implementation and allow quality control of the activities of higher education seekers, while ensuring the flexibility of managing the educational process. Article's purpose of the work is to increase the interest of students of higher education in new modern methods of distance learning and the use of information and communication technologies in the educational space. Methodology. A survey was conducted among students of higher education in the first and second years of the faculty of physical education and arts, specialty 017 Physical Culture and Sport. Students of higher education studied remotely for four months on several modern online platforms that gave certain results. Scientific novelty is that the method of applying information and communication technologies in the educational process of higher education applicants is theoretically substantiated and developed. Conclusions. According to the students of higher education, thanks to the use of modern information and communication technologies, the learning process becomes more accessible, which makes it possible to influence the level of their knowledge in the process of distance education. Therefore, the use of remote educational technologies in the educational process of the Municipal Establishment «Kharkiv Humanitarian Pedagogical Academy» of Kharkiv Regional Council significantly expands the methods and forms of organizing students' independent individual and group activities, which becomes an addition to the traditional ones. And information and communication technologies, which are implemented in the distance learning environment of the academy, provide an opportunity for those seeking higher education to implement the requirements of a competent approach in education.ukінформаційно-комунікаційні технологіїдистанційна освітаздобувачі вищої освітиосвітні платформиinformation and communication technologiesdistance educationstudents of higher educationeducational platforms.Дистанційне навчання здобувачів вищої освіти Харківської гуманітарно-педагогічної академії в аспекті використання на заняттях інформаційно-комунікаційних технологійDistance education of higher education Kharkiv humanitarian-pedagogical academy in the aspect of use of information and communication technologies in classesArticle