Скрипник, Ігор МиколайовичМаслова, Ганна СергіївнаПриходько, Наталія ПетрівнаГопко, Олександр ФеліксовичШапошник, Ольга АнатоліївнаСкрыпник, Игорь НиколаевичМаслова, Анна СергеевнаПриходько, Наталия ПетровнаГопко, Александр ФеликсовичШапошник, Ольга Анатольевна2020-09-252020-09-252020Використання дистанційних методів навчання в медичній освіті / І. М. Скрипник, Г. С. Маслова, Н. П. Приходько [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. – 2020. – № 3 (39). – С. 29–32.2308-3220 (друк)2664-5238 (on-line)https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13709Метою роботи є обґрунтування можливості інтеграції дистанційних форм навчання для проведення практичних занять на прикладі роботи кафедри внутрішньої медицини № 1 Української медичної стоматологічної академії в умовах пандемії COVID-19. Ефективність дистанційного навчання залежить від способів надання навчальних матеріалів, контролю над виконанням навчальної програми, можливостей безперешкодного контакту з викладачем. Акцент у дистанційному навчанні зміщується на самостійну роботу студента, а роль викладача трансформується в наставника, який організовує самостійне навчання студентів, розвиває їхній професійний рівень і творчий потенціал. Наведено аспекти роботи у віртуальних сервісах Google Classroom, де студентам надано навчальні матеріали, посилання на сторонні ресурси. За кожною темою закріплені тестові завдання для оцінки засвоєння матеріалу, також застосовувалося опитування у Google Forms. Додатково проводилися навчальні онлайн-ігри та вікторини за допомогою сервісу Kahoot Learning games, що дало змогу дещо урізноманітнити навчальний процес і підвищити мотивацію до навчання. Досвід проведення відеоконференцій за допомогою сервісів Zoom, TeamLink, Skype засвідчив, що студентам необхідна робота в групі та безпосередній контакт із викладачем. Таке спілкування створило можливість ефективно опрацювати складнощі, що виникали під час засвоєння матеріалу. Певні форми дистанційного навчання можуть бути успішно імплементовані в освітній процес вищих медичних навчальних закладів на етапі додипломної освіти.Целью работы является обоснование возможности интеграции дистанционных форм обучения для проведения практических занятий на примере работы кафедры внутренней медицины № 1 Украинской медицинской стоматологической академии в условиях пандемии COVID-19. Эффективность дистанционного обучения зависит от способов подачи учебных материалов, контроля за выполнением учебной программы, возможностей контакта с преподавателем. Акцент в дистанционном обучении смещается на самостоятельную работу студента, а роль преподавателя трансформируется в наставника, который организовывает самостоятельное обучение студентов, развивает их профессиональный уровень и творческий потенциал. Приведены аспекты работы в виртуальных сервисах Google Classroom, где студентам представлены учебные материалы. За каждой темой закреплены тестовые задания для оценки усвоения материала, также применялся опрос с помощью Google Forms. Дополнительно проводились учебные онлайн-игры и викторины на сервисе Kahoot Learning games, что позволило несколько разнообразить учебный процесс и повысить мотивацию к обучению. Опыт проведения видеоконференций с помощью Zoom, TeamLink, Skype показал, что студентам необходима работа в группе и непосредственный контакт с преподавателем. Такое общение позволило проработать сложности, возникающие при усвоении материала. Определенные формы дистанционного обучения могут быть успешно реализованы в образовательный процесс высших медицинских учебных заведений на этапе додипломного образования.ukдистанційне навчаннявища медична освітавідео конференціяGoogle ClassroomZoomKahootдистанционное обучениевысшее медицинское образованиевидеоконференцияВикористання дистанційних методів навчання в медичній освітіИспользование дистанционных методов обучения в медицинском образованииArticleпрефікс: 10.31071doi.org/10.31071/promedosvity2020.03.029616-051:[378.147+378.146]