Старченко, Іван ІвановичРойко, Наталія ВіталіївнаФиленко, Борис МиколайовичПроскурня, Сергій АнатолійовичПрилуцький, Олексій Костянтинович2021-12-142021-12-142021Практико-орієнтоване викладання патоморфології та секційного курсу як основа формування клінічного мислення у здобувачів освіти медичного вузу / І. І. Старченко, Н. В. Ройко, Б. М. Филенко [та ін.] // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VI Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 25–26 листопада 2021 р. – Полтава, 2021. – С. 290–293.74.58+81.2https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17237Стаття присвячена висвітленню практичного розділу освітнього процесу на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом, оскільки практичні навички не тільки сприяють закріпленню знань, а також є стимулом до подальшого поглибленого освоєння медичної теорії та формування клінічного мислення. Розвиток клінічного мислення у здобувачів освіти забезпечується шляхом вивчення патологічних процесів на макро- та мікроскопічному рівнях під час вивчення патоморфології та секційного курсу. Так, наприклад, вивчаючи препарати або будучи присутнім на розтині, студент повинен не лише описати морфологічні зміни на різних стадіях патологічного процесу, а й співставити їх з можливими клінічними проявами на різних стадіях розвитку та з ознаками органної недостатності у даного пацієнта. Цілеспрямоване і планомірне викладання патоморфології та секційного курсу з позицій практико-орієнтованості і формування професійних компетенцій реалізує головну мету навчання у вищому навчальному закладі – підготовку фахівця, прагнучи до того, щоб ця мета стала частиною власних цілей і завдань самих здобувачів вищої освіти.The article is devoted to highlighting the practical section of the educational process at the Department of Pathological Anatomy with an autopsy course, since practical skills not only contribute to the consolidation of knowledge, but also is an incentive for further in-depth development of medical theory and the formation of clinical thinking. The development of clinical thinking in students is ensured by studying 291 pathological processes at the macro- and microscopic levels during the study of pathomorphology and a sectional course. So, for example, while studying preparations or being present at an autopsy, a student must not only describe morphological changes at different stages of the pathological process, but also compare them with possible clinical manifestations at different stages of development and with signs of organ failure in a given patient. Purposeful and systematic teaching of pathomorphology and a sectional course from the standpoint of practice-orientedness and the formation of professional competencies realizes the main goal of training in a higher educational institution - the training of a specialist, striving to ensure that this goal becomes part of the own goals and objectives of the applicants for higher education themselves.ukморфологічні проявиклінічні ознакиспівставленняпрактико-орієнтоване викладанняклінічне мисленняmorphological manifestationsclinical signscomparisonpractice-oriented teachingclinical thinkingПрактико-орієнтоване викладання патоморфології та секційного курсу як основа формування клінічного мислення у здобувачів освіти медичного вузуArticle378.147:616-092