Береза, Іван СергійовичБерёза, Иван СергеевичBereza, I. S.2019-12-172019-12-172019-12-12Береза І. Сучасний стан професійної освіти у закладах вищої освіти / І. Береза // Імідж сучасного педагога. – 2019. – N 6 (189). – С. 10–13. – Режим доступу : DOI : 10.33272/2522-9729-2019-6(189)-10-13.2522-9729http://orcid.org/0000-0001-8036-4063378.14https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11571Досліджено сучасний стан професійної освіти у закладах вищої освіти. Зазначено, що без дієвої системи вищої освіти, здатної готувати фахівців світового рівня, держава приречена на відставання в науково-технічному і економічному змаганні з передовими країнами. З’ясовано, що у Законі України «Про освіту», Указі Президента України «Про основні напрями реформування вищої освіти в Україні», національній програмі «Освіта» (Україна ХХI століття) та низці нормативно-правових документів сформульовано основні завдання щодо оновлення усієї освітньої галузі та зокрема системи вищої освіти. Відмічено, що запровадження у закладах вищої освіти Болонської системи навчання стало революційним кроком в напрямку руху до європейського освітнього простору. Зауважено, що Болонський процес передбачає зміну підходів до формування освітніх програм та навчальних планів в університетах. Відмічено, що процес навчання та наукових досліджень переорієнтується на більш самостійну роботу як студентів так і науковців. З’ясовано, найбільш актуальні проблеми професійної освіти у закладах вищої освіти – це недостатність практичної підготовки; відсутність координації між освітою і роботодавцями; низька інноваційна якість наданих освітніх послуг і, як наслідок, значна кількість безробітних випускників. Зазначено, що для вирішення питання професійної підготовки майбутніх фахівців було розроблено «Концепцію підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти». Згідно концепції, розв’язання проблеми майбутнього працевлаштування передбачається шляхом здійснення комплексу заходів з напрацювання моделей взаємовигідних відносин закладів освіти, роботодавців та здобувачів освіти. З’ясовано, що підготовка фахівців за дуальною формою здобуття освіти передбачає встановлення рівноправного партнерства усіх сторін з метою набуття майбутніми спеціалістами досвіду практичного застосування компетентностей та їх адаптації в умовах професійної діяльності. Перераховано очікувані результати від запровадження такої моделі професійної освіти у закладах вищої освіти.ukпрофесійна освітазаклад вищої освітиБолонський процесдуальна форма здобуття освітипрофессиональное образованиеучреждение высшего образованияБолонский процессдвойная форма обученияprofessional educationhigher education institutionBologna processa dual form of educationСучасний стан професійної освіти у закладах вищої освітиСовременное состояние профессионального образования в учреждениях высшего образованияThe Current State of Professional Education in Higher Education InstitutionsArticle