Кулішов, Сергій КостянтиновичКулишов, Сергей КонстантиновичKulishov, S. K.Шевченко, Тетяна ІванівнаШевченко, Татьяна ИвановнаShevchenko, T. I.Сорокіна, Світлана ІванівнаСорокина, Светлана ИвановнаSorokina, S. I.Третяк, Наталія ГригорівнаТретяк, Наталья ГригорьевнаTretiak, N. G.2017-10-262017-10-262011-11-22Системне та антисистемне співставлення як метод та середовище навчання творчому клінічному мисленню / С. К. Кулішов, Т. І. Шевченко, С. І. Сорокіна, Н. Г. Третяк // ITEA. – 2011. – С. 343–349.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/1783Системне та антисистемне співставлення як метод та середовище для навчання творчому клінічному мисленню запропоновано та впроваджено для вирішення діагностичних і лікувальних проблем. Алгоритм базується на теоріях вирішення винахідницьких завдань, написання хайку, оксюморонів. Він зводиться до пошуку системно-антисистемних комплексів симптомів, синдромів, формулювання діагнозу, який базується на фрактальних механізмах синдромів; призначення індивідуального лікування та вторинної профілактики. Використання навчального середовища (зразки системно-антисистемного співставлення в медицині, літературі, малюнках), електронних методів навчання, в тому числі віртуальних класів, покращує якість навчання клінічному творчому мисленню ; System and anti-system comparison as method and medium for creative clinical thinking training were proposed and implemented for solving diagnostic and treatment problems. The algorithm is based on theories of solving inventive problems, writing haiku, an oxymoron. It boils down to searching of system-antisystem symptoms’ complexes, syndromes, formulating a diagnosis supported by fractal syndromes’ mechanisms; the prescription of individual approaches to treatment and secondary prevention. Using the learning environment (samples of system and antisystem comparison in medicine, literature and drawings), electronic methods, including virtual classes, improves the quality of clinical creative thinking training.ukСистемне та антисистемне співставлення як метод та середовище навчання творчому клінічному мисленнюSystem and atisystem comparison as method and learning environment for creative clinical thinking trainingArticle