Весніна, Людмила ЕдуардівнаСоколенко, Валентина МиколаївнаТкаченко, Олена ВікторівнаМамонтова, Тетяна ВасилівнаШликова, Оксана АнатоліївнаШарлай, Наталія Миколаївна2025-06-302025-06-302025Мiждисциплiнарна iнтеграцiя як елемент пiдвищення якостi медичноï освiти / Л. Е. Веснiна, В. М. Соколенко, О. В. Ткаченко, Т. В. Мамонтова, О. А. Шликова, Н. М. Шарлай // Future of Science: innovations and perspectives : proceedings of VIII International Scientific and Practical Conference, (June 16–18, 2025), Stockholm, Sweden. – Stockholm, 2025. – P. 216–220.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/26626Автори тез обгрунтовують доцiльнiсть використання мiждисциплiнарноï iнтеграцiï мiж фiзiологiєю та лабораторною дiагностикою, демонструючи конкретнi приклади взаємозвязкiв показникiв функцiонування органiзму на рiзних рiвнях органiзацiï живоï матерiï. Ця iнтеграцiя сприятиме, на ïх думку, правильностi у виборi та призначеннi адекватних та ефективних методiв дослiдження, а також пiдходiв до iнтерпретацiï результатiв дослiджень, початку формування клiнiчного мислення здобувачiв освiти вже на другому курсi навчання у ВУЗi при вивченнi фiзiологiï. Автори впевненi, що заняття з фiзiологiï та лабораторноï дiагностики мають обов'язково носити прикладний характер з використанням даних клiнiчноï та медичноï фiзiологiï, що буде сприяти компетентнiсному пiдходу в освiтi.ukмiждисциплiнарний пiдхiдiнтеграцiя дисциплiнмiждисциплiнарна iнтеграцiягоризонтальна мiждисциплiнарна iнтеграцiявертикальна мiждисциплiнарна iнтеграцiяпредметно-орiєнтоване навчанняфундаментальнi дисциплiниклiнiчнi дисциплiнинаступнicть отримання знаньфiзiологiяiнтеграцiя фiзiологiï та лабораторноï дiагностикигомеостазфiзiологiчнi основи методiв дослiдженняфункцiï органiзмуфiзiологiчнi процесиартерiальний тискдиханнятравленняводно-сольовий обмiнмедична бiологiябiологiчна фiзикамедична хiмiябiологiчна та бiоорганiчна хiмiяпатофiзiологiяпатологiчна анатомiяпропедевтика клiнiчних дисциплiнгicтологiябiохiмiямiкробiологiямолекулярна бiологiясучаснi методи лабораторних дослiдженьвибiр i призначення адекватних та ефективних методiв дослiдженнявибiр та призначення пiдходiв до iнтерпретацiï результатiв дослiдженьбiохiмiчнi методи дослiдженьгематологiчнi методи дослiдженьiмунологiчнi методи дослiдженьаналiзи кровiаналiзи сечiобмiн електролiтiвальдостеронантидiуретичний гормонiнсулiнпечiнкадетоксикацiйна функцiясинтетична функцiяниркикреатинiнглюкозавуглеводний обмiннормальна фiзiологiя регуляцiï вуглеводного обмiнуаланiнамiнотрансферазааспартатамiнотрансферазабiлiрубiнметаболiзм бiлiрубiнужовчнi пiгментилабораторнi показникиcase-based learningproblem- based learningклiнiчна фiзiологiямедична фiзiологiякомпетентнiстькомпетентнiсний пiдхiд в освiтiМiждисциплiнарна iнтеграцiя як елемент пiдвищення якостi медичноï освiтиArticle