Bieliaieva, O. M.Bilash, S. M.Skrypnykov, P. M.Lysanets, Yu. V.Skrypnikova, T. P.Khmil, T. A.Taran, Z. M.Бєляєва, Олена МиколаївнаБілаш, Сергій МихайловичСкрипников, Петро МиколайовичЛисанець, Юлія ВалеріївнаСкрипнікова, Таїса ПетрівнаХміль, Тетяна АндріївнаТаран, Зінаїда Михайлівна2024-06-252024-06-252024«Miller's pyramid», the «onion model», the «portfolio method», the «assessment orbits»: how to evaluate the professionality of a doctor? / O. Bieliaieva, S. Bilash, P. Skrypnykov, Yu. Lysanets, T. Skrypnikova, T. Khmil, Z. Taran // Вісник проблем біології і медицини. – 2024. – Вип. 2 (173), дод. : матеріали Третього міжнародного морфологічного симпозіуму «Новітні досягнення клінічної анатомії і оперативної хірургії в розвитку сучасної медицини і стоматології», м. Полтава, 20–21 червня 2024 р. – С. 91–93.378.091.26:61]-051.86https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/24165The article focuses on the issue of assessing a doctor's professionalism, exploring various methodologies proposed by experts in medical pedagogy. Concepts such as "Miller's pyramid," the "onion model," and the "portfolio method", «assessment orbits» are thoroughly examined. Particularly highlighted is the adaptation of "Miller's pyramid" in response to the evolving focus of medical education towards fostering professionalism and shaping professional identity. The article scrutinizes perspectives advocating for the incorporation of a fifth tier into the traditional four-tier structure of "Miller's pyramid," emphasizing the attitudes, values, and behaviors indicative of a doctor's emerging professional ethos. Additionally, a succinct overview of the "onion model" is provided. The portfolio method is emphasized for its role in organizing, shaping, and facilitating continuous assessment of the educational accomplishments of medical students. The «assessment orbits» are characterized. Стаття присвячена питанню оцінювання професійності лікаря. Розглянуто різні концепції, які пропонуються фахівцями в галузі медичної педагогіки для розв’язання цього завдання ‒ «піраміду Міллера», «модель цибулини», «метод портфоліо», «орбіти оцінювання». Значну увагу приділено модифікації «піраміди Міллера», що зумовлено зміщенням у медичній освіті акцентів на розвиток професійності і формування професійної ідентичності. Проаналізовано погляди вчених, які вважають, що додавання до класичної чотиристратумної структури «піраміди Міллера» п’ятого стратуму послідовно демонструє ставлення, цінності та поведінку, які очкують від того, хто почав думати, діяти і відчувати себе лікарем. Коротко розглянуто «модель цибулини». Приділено увагу методу портфоліо як процесу організації, форми та технології роботи, що уможливлює безперервне оцінювання досягнення суб’єктів медичної освіти. Схарактеризовано «орбіти оцінювання».enмедична освіталікарпрофесійність«піраміда Міллера»«модель цибулини»«метод портфоліо»«орбіти оцінювання»medical educationdoctorprofessionalism«Miller's pyramid»«the onion model»«the portfolio method»«assessment orbits»«Miller's pyramid», the «onion model», the «portfolio method», the «assessment orbits»: how to evaluate the professionality of a doctor?Article