Slipchenko, L. B.Слипченко, Лариса БорисовнаСліпченко, Лариса Борисівна2021-06-222021-06-222021-06-04Slipchenko L. B. Peculiarities of implementing an intensive English course to medical teaching staff / L. B. Slipchenko // Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages : Proceedings of the1st International Scientific and Practical Online Conference (Poltava, 04 June 2021). – Poltava : Astraya, 2021. – P. 198–203.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16225The article deals with the planning, creation and implementing the intensive English course to medical teaching staff. The given article investigates needs assessment of the learners. The detailed descriptions for ‘four skills’ are defined. The course outline is described. It also examines learners’ feedback, and suggests some recommendations, which seem most suitable in the light of the above theoretical considerations.Стаття присвячена плануванню, створенню та впровадженню інтенсивного курсу англійської мови для викладацького складу медичної сфери. Дана стаття досліджує оцінку потреб навчаючих. Наведений детальний перелік навичок у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. Надано схему розробленого курсу. Дана стаття також вивчає відгуки відвідувачів курсів і пропонує деякі рекомендації, які здаються найбільш придатними з огляду на вищезазначені теоретичні міркування.Статья посвящена планированию, созданию и внедрению интенсивного курса английского языка для преподавательского состава медицинской сферы. Данная статья исследует оценку потребностей обучающих. Приведенный подробный перечень навыков в четырех видах речевой деятельности. Предоставлено схему разработанного курса. Данная статья также изучает отзывы посетителей курсов и предлагает некоторые рекомендации, которые кажутся наиболее подходящими учитывая вышеуказанные теоретические рассуждения.enmedical teaching staffascertaining language proficiencypeculiarities of teaching and learning processesneeds assessmentobjectives of learning context CEFR scale and descriptorsвикладацький склад медичної сферипідтвердження рівня володіння мовоюособливості процесу навчанняоцінка потребцілі контексту навчанняшкала CEFR та дескрипторипреподавательский состав медицинской сферыподтверждение уровня владения языкомособенности процесса обученияоценка потребностейцели контекста обученияшкала CEFR и дескрипторыPeculiarities of implementing an intensive English course to medical teaching staffArticle378.147.5