Петришин, Олександр ВолодимировичPetrishin, O.2020-09-082020-09-082015Петришин О. В. Обґрунтування методики професійно-прикладної фізичної підготовки студентів медичних закладів / О. В. Петришин // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. – 2015. – Вип. 18 (1). – С. 304–308.2309-9763https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13535На основі проведених автором досліджень констатується, що у сучасних умовах особливої актуальності набуває проблема формування професійних якостей та навичок, які необхідні майбутньому медичному фахівцю під час подальшої професійної діяльності. Разом з тим, вивчення літературних джерел показало, що вчені, визначаючи завдання фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів, недостатньо уваги приділяють обгрунтуванню необхідних професійних психофізичних якостей особистості лікаря та не висвітлюють уплив засобів фізичної культури на виховання таких якостей, що й обумовило вибір теми дисертаційного дослідження автора. Автор статті розглядає професійно-прикладну підготовку студентів-медиків як процес навчання, який збагачує індивідуальний фонд професійно корисних рухових умінь і навичок, виховання фізичних і безпосередньо пов’язаних із ними здібностей, від яких прямо або опосередковано залежить професійна працездатність майбутніх лікарів. Означене актуалізує необхідність вдосконалення програм професійно-прикладної фізичної підготовки студентів вищих медичних навчальних закладів з обґрунтуванням оздоровчо-тренувальної технології фізичного виховання майбутніх лікарів, заснованої переважно на використанні ігрових видів спорту. Дослідження автора передбачають вивчення проблем професійно-прикладної фізичної підготовки у системі фізичного виховання медичних вищих навчальних закладів, зокрема проблему формування професійних якостей та навичок, які необхідні майбутньому медичному фахівцю під час подальшої професійної діяльності.On the basis of the researches conducted by the author it has been established, that the problem of forming of professional qualities and skills which need a future medical specialist during subsequent professional activity acquires in the modern terms of the special actuality. At the same time, the study of literary sources proved that scientists, determining the task of physical education of students of higher educational establishments, do not pay much attention to the ground of necessary professional psychopysical qualities of personality of doctor and does not light up influence of facilities of physical culture on education of such internalss, that stipulated the choice of theme of dissertation research. The author of the article examines the professionally applied preparation of students-physicians as process of studies, which enriches an individual fund professionally useful motive abilities and skills, education of physical and directly related to them capabilities on which the professional capacity of future doctors depends straight or mediated. The article shows the topicality of the necessity of perfection of the programs of the professionally applied physical preparation of students of higher medical educational establishments with the ground of health-improvement-training technology of physical education of future doctors, based mainly on the use of playing types of sport. The researches of the author envisage the study of problems of the professionally-applied physical preparation in the system of physical education of medical higher educational establishments, in particular problem of forming of professional internalss and skills that need to the future medical specialist during further professional activity.ukобгрунтуванняметодикатеоретичні засадипрофесійно-прикладна фізична підготовкастудентипрактичні технологіїігрові види спортумедичні закладиgroundmethodprofessionally the applied physical preparationtheoretical principlespractical technologiesplaying types of sportmedical establishmentsstudentsОбґрунтування методики професійно-прикладної фізичної підготовки студентів медичних закладівThe ground of method of professional and applied physical preparation of students of medical establishmentsArticle378.22-796.011.1