Kostenko, V. H.Bieliaieva, O. M.Znamenska, I. V.Solohor, I. M.Honcharova, Ye. Ye.Костенко, Вікторія ГеннадіївнаБєляєва, Олена МиколаївнаЗнаменська, Іванна ВладиславівнаСологор, Ірина МиколаївнаГончарова, Євгенія Євгенівна2024-11-132024-11-132024Syntax patterns of headlines in print trade advertisements targeting dental professionals / V. H. Kostenko, O. M. Bieliaieva, I. V. Znamenska [et al.] // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Філологічні науки. – 2024. – № 2 (361). – С. 246–254.UDC 81’33https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/25237Professional communication is becoming increasingly essential in social interactions, and trade commercial advertisement is now considered as its indispensable part. However, there is a gap in understanding linguistic and stylistic peculiarities of printed commercial advertisements targeting dental professionals, i.e. materials related to dental practice published, displayed, distributed, or utilized by dental practitioners. This study aims at analysing the syntactic patterns used in headlines of printed dental commercial advertisements. A corpus of 250 printed advertisements promoting innovative dental products was compiled from three dental journals published between 2021 and 2024. The findings obtained have revealed several keys trends. First, headlines prioritize clarity and memorability through short, simple sentences averaging six words. Second, over 80% of headlines leverage imperative language, directly addressing the reader with calls to action. This tactic encourages immediate engagement and reinforces the message. Focuser verbs, highlighting product benefits, and experiencer verbs, emphasizing positive user outcomes, are the most common types of imperatives used. Interestingly, the headlines rarely mention the company or product name itself. Instead, they focus on functionalities and how the product differentiates from competitors. Finally, all advertisements incorporate visuals that complement the headlines, such as product shots, pictures of dental professionals, or satisfied patients. Strategic placement of imperative headlines near the top of the page maximizes visibility and impact. The findings obtained contribute to better understanding of communication strategies employed in print advertising targeting a certain group of professionals. Зростання ролі професійної комунікації у соціальній взаємодії призводить до виникнення нових жанрів чи оновлення існуючих. Професійна комерційна реклама є невід’ємним складни ком професійної комунікації, однак досліджень, які б висвітлювали лінгвостилістичні особли вості друкованої комерційної реклами, орієнтованої на стоматологів, на разі недостатньо. Ця реклама охоплює матеріали, пов'язані зі стоматологічною практикою, які публікуються, демон струються, розповсюджуються або використовуються стоматологами. Мета запропонованого дослідження – проаналізувати синтаксичні моделі слоганів друкованої комерційної реклами для стоматологів. Для цього зібрано корпус із 250 друкованих рекламних оголошень, що просувають інноваційні стоматологічні продукти (інструменти, обладнання, матеріали, програмне забезпечення тощо), з трьох стоматологічних журналів, опублікованих протягом 2021–2024 рр. Отримані результати дали змогу простежити кілька тенденцій. Слогани зазвичай представлені короткими простими реченнями, які легко сприймаються та є візуально привабливими в динамічному професійному середовищі. Понад 80% проаналізованих слоганів – це наказові речення, які безпосередньо звертаються до читачів із закликами до дії. Ця комунікативна так тика стимулює потребу діяти негайно, таким чином, посилюючи персуазивність рекламного повідомлення. Найпоширенішими типами імперативів є так звані focuser – дієслова, що під креслюють переваги продукту, та experiencer – дієслова, які акцентують увагу на позитивних результатах для користувача. У проаналізованих заголовках рідко згадується сама назва компа нії або продукту, натомість вони зосереджені на функціональних можливостях продукту, його відмінностях від конкурентів. Усі рекламні повідомлення містять візуальні елементи, які разом зі слоганами та іншими компонентами формують цілісну семантичну систему. Ці візуальні елементи можуть бути представлені різними форматами: зображення продукту, фото фахівців, які демонструють його практичне застосування, фото задоволених пацієнтів, підкреслюючи позитивні результати використання продукту. Стратегічне розміщення слоганів, представле них наказовими реченнями, угорі аркуша посилює їх візуальну помітність та вплив. Отримані результати дослідження сприяють кращому розумінню комунікативних стратегій, що викорис товуються у друкованій рекламі, спрямованій на фахівців як цільову аудиторію.endentistrycommercial advertisementheadlinesimperative sentencesgraphemicsстоматологіякомерційна рекламазаголовкиімперативні реченняграфемікаSyntax patterns of headlines in print trade advertisements targeting dental professionalsArticle10.12958/2227-2844-2024-2(361)-246-254