Саєнко, Марина СергіївнаЛобач, Наталія ВячеславівнаСілкова, Олена Вікторівна2020-07-152020-07-152020Саєнко М. С. Формування та розвиток у майбутніх лікарів компетентностей у галузі інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення ними навчальної дисципліни «Медична інформатика» / М. С. Саєнко, Н. В. Лобач, О. В. Сілкова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2020. – Вип. 68, т. 2. – С. 170–174.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13186Статтю присвячено пошуку ефективних способів формування у майбутніх лікарів компетентностей у галузі інформаційно-комунікаційних технологій. Важливим питанням є організація систематичного та цілісного формування у них інформаційно-аналітичних знань, умінь та навичок, досягнення якого можливе завдяки вивченню навчальної дисципліни «Медична інформатика». У статті розглядається зміст, структура дисципліни та значення результатів її вивчення у майбутній професійній діяльності лікаря. Проаналізовано різні підходи до тлумачення поняття «інформаційно-комунікаційні технології» у науковій літературі. Визначено, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у медицині та охороні здоров’я є доцільним на будь-якому етапі: як у процесі проведення базових досліджень, так і безпосередньо у процесі організації надання медичних послуг населенню. Названі основні завдання, досягнення яких передбачається у процесі вивчення дисципліни «Медична інформатика». З’ясовано, що реалізація на практиці цих завдань зорієнтована на формування у майбутніх лікарів ряду ключових компетентностей: інтегральних, загальних та спеціальних (фахових, предметних). Досягнення інтегральної компетентності можливе завдяки формуванню у студентів умінь розв’язувати типові, складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми. Сутність загальних компетентностей полягає у здатності майбутніми лікарями застосовувати власні знання в конкретних практичних ситуаціях, умінні вибирати стратегії у спілкуванні, роботі у команді, у володінні ними навичками міжособистісної взаємодії, використанню інформаційних і комунікаційних технологій. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності передбачають здатність студентів обробляти державну, соціальну, економічну та медичну інформацію. Проаналізовано особливості організації та проведення практичних занять з медичної інформатики, розглянуто коротку характеристику прикладних програм, з якими студенти працюють на заняттях. Визначено, що у результаті вивчення медичної інформатики студенти медичних навчальних закладів повинні вміти демонструвати навички роботи за комп’ютером, визначати можливості застосування інформаційних технологій та персонального комп’ютера у медицині, використовувати різні методи опрацювання медичної інформації.ukмайбутні лікарікомпетентнісний підхідінформаційно-комунікаційні технологіїмедична інформатикаінтегральна компетентністьзагальна компетентністьспеціальна компетентністьбудущие врачикомпетентностный подходинформационно-коммуникационные технологиимедицинская информатикаинтегральная компетентностьобщая компетентностьспециальная компетентностьfuture doctorscompetency approachinformation and communication technologiesmedical informaticsintegral competencegeneral competencespecial competenceФормування та розвиток у майбутніх лікарів компетентностей у галузі інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення ними навчальної дисципліни "Медична інформатика"Article378.6:61.016:004]-057.875:614.25