Білецька, Вікторія ВікторівнаВоробйова, Оксана МиколаївнаBiletska, V. V.Vorobiova, O. M.2023-06-132023-06-132023Прокопенко В. В. Технологія групової навчальної діяльності як важлива складова вивчення гуманітарних дисциплін здобувачами медичної освіти // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / В. В. Прокопенко, О. М. Воробйова / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 61, т. 3.– С. 183–189.2308-4855 (Print)2308-4863 (Online)https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21162У статті розкривається поняття та особливості групової взаємодії здобувачів медичної освіти під час опанування ними дисциплін гуманітарного циклу. Проаналізовано мету та завдання групової навчальної діяльності, а також основні етапи організації групової взаємодії студентів-медиків на заняттях з дисциплін гуманітарного профілю. Розглядаючи загальну структуру технології групової діяльності здобувачів освіти авторками обґрунтовано умови ефективності групової навчальної взаємодії майбутніх медичних працівників під час роботи в малих групах. Акцентовано на такій складовій групового навчання, як командна робота (Teamwork), важливим елементом якої є модерація групової роботи. Детально аналізуючи технологію модерації, дослідниці виокремлюють три процеси в межах останньої: інтеракцію, моніторинг та рефлексію. Саме вони дають можливість викладачеві вносити за необхідності корективи у викладання тієї чи іншої теми в межах гуманітарної дисципліни, а також удосконалювати між-особистісну взаємодію студентів у процесі колективної діяльності. Особлива увага приділена основним методам та формам групової навчальної взаємодії під час опанування студентами медичних спеціальностей гуманітарних дисциплін. Серед основних виокремлюються диспут та дискусію. Даючи всебічне визначення цим поняттям авторки концентруються на характеристиці прийомів активізації, підтримки та регулюванні дискусії. У роботі розкриті ключові ігрові технології, такі як воркшоп, «світове кафе» та критерії ефективності їх використання у груповій взаємодії здобувачів освіти. Детально опрацьовуючи кожен із вищевказаних різновидів ігрових технологій авторками визначено функції, які виконує кожен із них (прогностичній, стимулювальній, комунікативній, розвивальній, діагностичній, корекційній, релаксаційній, психотерапевтичній). Доведено, що методи групової роботи підвищують мотивацію до навчання майбутніх медиків та забезпечують оптимальну динаміку міжособистісних стосунків.The article reveals the concept and features of group interaction of students of medical education during their mastery of the disciplines of the humanitarian cycle. The purpose and tasks of group educational activities, as well as the main stages of organizing group interaction of medical students in humanitarian disciplines, are analyzed. Considering the general structure of the technology of group activity of education seekers, the authors substantiated ages of organizing group interaction of medical students in humanitarian disciplines, are analyzed. Considering the general structure of the technology of group activity of education seekers, the authors substantiatedukгрупагрупова взаємодіягрупова навчальна взаємодіякомандна робота (Teamwork)модераціядиспутдискусіяТехнологія групової навчальної діяльності як важлива складова вивчення гуманітарних дисциплін здобувачами медичної освітиTechnology of group educational activities as an important component of the study of humanitarian disciplines by students of medical educationOther378.6:61.016:8:37.091.31-059.2