Дубинина, Вера АлександровнаДубініна, Віра ОлександрівнаDubinina, V. O.2021-11-092021-11-092016Дубинина В. Трансформация феномена образования в работах великих мыслителей / В. Дубинина // Вісник Донбаського державного педагогічного університету. Серія: Соціально-філософські проблеми розвитку людини і суспільства. – 2016. – Вип. 5. – С. 85–95.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16936Рассмотрены работы великих мыслителей, которые изучали проблему статуса и роли образования в современном историко-философском контексте. Феномен образования издавна привлекал и продолжает привлекать внимание исследователей и, прежде всего, философов, большая часть которых являлись также активными участниками образовательного процесса. Обнаружены историко-философские закономерности становления концепта образования и основные способы концептуализации, глубинные процессы эволюции феномена образования в философском дискурсе Античности и Средневековья; обобщены историко-философские практики формирования феномена образования в общемировом цивилизационном процессе. Также проанализированы работы философов, где образование рассматривалось, как компонент историко-философской системы во взаимосвязи с совокупностью культурных, социальных и идеологических тенденций в контексте историкофилософских процессов современности.Розглянуто праці великих філософів, які вивчали проблеми статусу і роль освіти в сучасному історико-філософському контексті. Феномен освіти привертав і продовжує привертати увагу дослідників і, перш за все, філософів, велика частина яких були також активними учасниками освітнього процесу. Виявлені історико-філософські закономірності становлення концепту освіти і основні способи концептуалізації, глибинні процеси еволюції феномену освіти в філософському дискурсі Античності й Середньовіччя; узагальнені історикофілософські практики формування феномену освіти в загальносвітовому цивілізаційному процесі. Також проаналізовано роботи філософів, у яких освіту розглянуто, як компонент історико-філософської системи у взаємозв'язку з сукупністю культурних, соціальних та ідеологічних тенденцій в контексті історико-філософських процесів сучасності.The problems of the study of the status and the role of education in the modern historical and philosophical context. Found historical and philosophical laws of formation of the concept of education and the basic ways of conceptualizing, deep processes of evolution of the phenomenon of education in the philosophical discourse of ancient and medieval; identified historical and philosophical contours of the conceptualization of education; summarizes the historical and philosophical practices of the formation of the phenomenon of education on a global civilization process. Also analyzed education as a component of historical and philosophical system in conjunction with a set of cultural, social and ideological trends in the context of the history of philosophy of modernity, in which the study of the transformation processes of higher education is of paramount importance.ruобразованиезнаниеуниверсальное знаниеконцептуализация образованияуниверситетфилософия образованияосвітазнанняуніверсальне знанняконцептуалізація освітиуніверситетфілософія освітиeducationknowledgeuniversal knowledgeconceptualizationuniversityphilosophy of educationТрансформация феномена образования в работах великих мыслителейТрансформація феномену освіти в роботах великих мислителівTransformatiom of education in the works of great philosophersArticle347.01