Танько, Наталія ГригорівнаTanko, N. H.Танько, Наталия ГригорьевнаШерстюк, Наталія ОлександрівнаSherstiuk, N. O.Шерстюк, Наталия Александровна2020-11-272020-11-272020Танько Н. Г. Актуальні проблеми інтерактивного навчання іноземних мов у закладах вищої освіти / Н. Г. Танько , Н. О. Шерстюк // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 19–20 листопада, 2020 р. – Полтава, 2020. – С. 366–370.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14063У статті розглянуто особливості інтерактивного навчання іноземної мови у закладах вищої освіти як цілісної інтегрованої системи. Встановлено, що інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації освітнього процесу, яка має конкретну, передбачувану мету. Суть його полягає у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії учасників освітнього середовища. Подано класифікацію та охарактеризовано інтерактивні методи навчання, серед яких виділяють презентацію, рольові ігри, дискусії, «мозковий штурм», конкурси з практичними завданням, метод проектів. Доведено, що інтерактивний підхід ефективно сприяє формуванню комунікативної компетенції, підвищує мотивацію, забезпечує комфортні умови навчання, розвиває пізнавальну діяльність та саморефлексію, а також сприяє формуванню творчої, активної, гнучкої особистості, готової до професійно-орієнтованої міжкультурної комунікації.The article considers the features of interactive foreign language teaching in higher education institutions as a holistic integrated system. It is established that interactive learning is a special form of organizing the educational process, which has a specific, predictable purpose. Its essence lies in the fact that the educational process takes place under the condition of constant, active interaction of participants in the educational environment. Interactive teaching methods are classified and characterized, including presentations, role-playing games, discussions, brainstorming, competitions with practical tasks, and the project method. It is proved that the interactive approach effectively contributes to the formation of communicative competence, increases motivation, provides comfortable learning conditions, develops cognitive activity and self-reflection, and also promotes the formation of a creative, active, flexible personality, ready for professionally oriented cross-cultural communication.В статье рассмотрены особенности интерактивного обучения иностранному языку в учреждениях высшего образования как целостной интегрированной системы. Установлено, что интерактивное обучение — это специальная форма организации образовательного процесса, имеет конкретную, предполагаемую цель. Суть его заключается в том, что учебный процесс в условиях постоянной, активного взаимодействия участников образовательной среды. Представлена классификация и охарактеризованы интерактивные методы обучения, среди которых выделяют презентацию, ролевые игры, дискуссии, «мозговой штурм», конкурсы с практическими задачей, метод проектов. Доказано, что интерактивный подход эффективно способствует формированию коммуникативной компетенции, повышает мотивацию, обеспечивает комфортные условия обучения, развивает познавательную деятельность и саморефлексии, а также способствует формированию творческой, активной, гибкой личности, готовой к профессионально-ориентированной межкультурной коммуникации.ukінтерактивний підхідінтерактивні методизасобиприйоми і форми навчання іноземних мовнавчальний процестехнологіїіноземна мованавчанняinteractive approachinteractive methodstoolstechniques and forms of teaching foreign languageseducational processtechnologiesforeign languageteachingинтерактивный подходинтерактивные методысредстваприемы и формы обучения иностранным языкамучебный процесстехнологиииностранный языкобучениеАктуальні проблеми інтерактивного навчання іноземних мов у закладах вищої освітиArticle372.881.111