Хайлов, Андрій ВолодимировичКоршенко, Володимир Олександрович2023-10-302023-10-302023Хайлов А. В. Розвиток емоційного інтелекту у медичних сестер під час навчання як профілактика раннього професійного вигорання / А. В. Хайлов, В. О. Коршенко // Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Медична реабілітація в Україні: сучасний стан та напрями розвитку, проблеми та перспективи, м. Полтава, 8 вересня 2023 р. – Полтава, 2023. – С. 143–147.https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/22090Емоційне вигорання (інші назви — професійне вигорання, синдром емоційного вигорання) є серйозною проблемою психічного здоров’я лікарів, медсестер та інших медичних працівників у всьому світі. Кількість досліджень з емоційного вигорання неухильно збільшується, що свідчить про надзвичайну актуальність питань його діагностики та терапії. Порівняно з іншими категоріями фахівців, лікарі мають підвищені ризику розвитку синдрому емоційного вигорання. Власне, процес емоційного вигорання майбутніх лікарів починається ще у студентські часи, адже навчання в медичному університеті саме собою є складним, виснажливим та наповненим стресогенними чинниками. Одним із важливих індивідуальних чинників ризику виступає змінена ієрархія цінностей студентів медичного коледжу — знецінена цінність здоров’я та щастя, які виступають факторами ризику швидкого прогресування вигорання до фази виснаження. Отже, цей процес розпочинається ще до початку професійної кар’єри. Надалі відбувається зіткнення молодих фахівців із низкою чинників, кожен із яких провокує погіршення емоційного стану та створює ризик прогресування емоційного вигорання.ukемоційне вигоранняпсихічне здоров'яРозвиток емоційного інтелекту у медичних сестер під час навчання як профілактика раннього професійного вигоранняArticle