Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 92
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Analysis of the socio-demographic characteristics of krakow singles participating in the research(Полтавський державний медичний університет, 2022) Mateusz SzastPresented subject matter is an analysis of the socio-demographic characteristics of the respondents participating in large studies on the functioning of contemporary singles in Krakow. Over six hundred people were tested in April 2021 by means of the diagnostic survey method as well as the CAWI online survey technique. The article presents the silhouette of a contemporary single from Krakow as well as its surroundings. It is remarkable for the reason that several commonly repeated assumptions concerning the functioning of singles can be observed, treating singles as sophisticated, conscious, assertive, decent earners as well as highly educated people.Документ Лінгвістичні засади формування майбутнього лікаря хірургічного профілю(Полтавський державний медичний університет, 2022) Пелипенко, Олександр Васильович; Малик, Сергій Васильович; Павленко, Світлана Миколаївна; Челішвілі, Анатолій Леонідович; Півень, Юрій Миколайович; Гончаров, Артем Володимирович; Ковальов, Олександр Сергійович; Чіп, Євгеній ЕдуардовичВолодіння іноземними мовами зажди вважалось ознакою високого інтелектуального рівня людини. Здатність вільно спілкуватись мовою співрозмовника є невід’ємною складовою роботи професійного лікаря і викликає повагу та довіру пацієнта. Тому підготовка майбутніх лікарів повинна враховувати лінгвістичну складову, особливо при невідкладній допомозі, коли часу на виклик та очікування перекладача немає. В дослідженні проведений аналіз даних анонімного опитування здобувачів вищої освіти відносно їх лінгвістичної підготовки та бажаних результатів з оптимізацією подальшого розвитку в цьому напрямку. Отриманий матеріал порівняний з даними аналогічного анкетування, проведеного 5 років тому. Встановлено, що базова лінгвістична підготовка здобувачів вищої освіти залишається практично без змін. Відмічається конкретизація при виборі кількості мов та їх групової належності. Відповіді на окремі запитання об’єктивно залежать від політичної ситуації в країні та світі. На основі отриманих даних та власного досвіду авторів внесені певні корективи у рекомендації оптимізації процесу фахової підготовки майбутніх лікарів хірургічного профілю.Документ Оволодіння англомовною фаховою термінологією студентами медичних закладів вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2022) Русалкіна, Л. Г.; Станчак, С. Ю.Для студентів медичних закладів вищої освіти, що опановують визначену спеціальність, одним із основних завдань є навчитися спілкуватися і розуміти автентичну мову. Відповідно, студенти повинні практично володіти іноземною мовою на такому рівні, щоби вміти користуватися нею у межах свого фаху, тобто володіти специфікою фахової термінології, а саме вміти прочитати англомовну фахову статтю, анотацію до лікарського засобу англійською мовою, поспілкуватися з іноземними колегами в телефонному чи он-лайн режимі, тобто використовувати мову для здійснення процесу спілкування. Тому постала необхідність комунікативної компетенції та зросла роль англомовної підготовки студента в сучасному медичному професійному середовищі. Відповідно до стандарту дисципліни «Іноземна мова» в немовному закладі навчання іноземної мови повинно мати комунікативно-орієнтований та професійно-орієнтований характер. Метою дисципліни є набуття студентами медичних спеціальностей високого рівня комунікативної компетенції, який дає можливість використовувати англійську мову на практиці у професійній діяльності.Документ Навчання методам психодіагностики лікарів-інтернів фаху «Психіатрія»(Полтавський державний медичний університет, 2022) Скрипніков, Андрій Миколайович; Герасименко, Лариса Олександрівна; Ісаков, Рустам Ісроїлович; Животовська, Лілія Валентинівна; Рудь, Вадим ОлексійовичВ роботі представлено систематизований аналіз психодіагностичних методів дослідження пацієнтів в психіатричній практиці. З огляду на широкий вибір методик психодіагностики, в процесі навчання лікарів-інтернів фаху «Психіатрія» пропонується диференційований підхід до їх опанування на засадах методологічної рефлексії.Документ Імідж педагога в сучасному світі(Полтавський державний медичний університет, 2022) Ільченко, Валентина Іванівна; Пікуль, Катерина Вікторівна; Прилуцький, Костянтин Юрійович; Горіздра, Людмила Михайлівна; Дуднікова, Антоніна МиколаївнаРозвиток позитивного іміджу викладача ЗВО, виступає однією із складових модернізації вищої освіти, є на сьогодні дуже важливим і необхідним. З одного боку - це конкурентоспроможність викладача на ринку освітніх послуг; з іншого - реформування старих методів навчання та виховання студентської молоді, які в більшій мірі себе вже вичерпали і не відповідають вимогам сьогодення, а тим більше майбутнього поствоєнного періоду.Документ Навчання через викладання - перспективи методу в закладах вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2022) Кострікова, Юлія Анатоліївна; М'якінькова, Людмила ОлександрівнаУ медичній освіті зростає зацікавленість у розвитку професійних та особистих компетентностей, які сприяють оволодінню навичками спілкування, для забезпечення оптимальної взаємодії майбутнього лікаря. У традиційних медичних навчальних програмах розвиток професійних компетентностей, основою яких є ефективна взаємодія, відтерміновується до вивчення клінічних дисциплін. Залучення студентів у спілкування з можливістю висловлювати власну думку, гуманістичне ставлення грунтоване на партнерстві, самовихованні та самоорганізації є основою ефективної сучасної медичної освіти. З метою покращення якості освіти запропоновано використання методу «навчання шляхом викладання», розробленого Жаном-Полем Мартеном. Ідеєю методу є викладання навчального матеріалу “рівним” серед “рівних”, коли студент бере на себе відповідальність пояснення матеріалу своїм одногрупникам з можливістю управління всіма процесами заняття та підготовки, що забезпечує індивідуальний та соціалізований стиль навчання. Студенти беруть відповідальність за викладання та власне навчання. Викладач стає фасилітатором, який пропонує теми, методи та матеріали для реалізації навчальної діяльності, корегує, переконується у якості засвоєння матеріалу. Ролі викладача та студентів розглядаються як партнерство. «Навчання шляхом викладання» дає можливість отримати загальні компетентності, серед яких креативність, незалежність, впевненість у собі, самоефективність, командна робота, комунікація, комплексне мислення, емпатія, пошук та управління, методологія дослідження, навички презентації та дискусії, цифрові навички. Автори статті мають власний досвід впровадження методу “навчання через викладання” під час роботи зі студентами факультету міжнародних відносин з англомовною формою навчання.Документ Формування професійної компетентності майбутніх лікарів-стоматологів(Полтавський державний медичний університет, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2022) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна; Литовченко, Ірина Юріївна; Ніколішина, Елла ВячеславівнаКомпетентність фахівця - складна інтегрована характеристика особистості, яка зумовлює її здатність до реалізації власного потенціалу для успішної діяльності у професійній та соціальній сфері. Показником професіоналізму і фахової майстерності є професійна компетентність майбутніх лікарів-стоматологів, основа формування якої - базова медична освіта. Професійна компетентність, як поєднання високого рівня теоретичної підготовки та здатності до її реалізації під час практичної діяльності, концентрує в собі організаційно-правові, загально-медичні, психолого-педагогічні, соціально-комунікативні, морально-етичні та науково-технічні аспекти компетентності. Питання професійної компетентності є актуальним та надзвичайно важливим у контексті підвищення конкурентоспроможності наших фахівців на світовому ринку, а також конкуренції поміж самими фахівцями.Документ Сучасні підходи до формування клінічного мислення у здобувачів вищої освіти при вивченні оториноларингології(Полтавський державний медичний університет, 2022) Безега, Михайло Іванович; Зачепило, Світлана Вікторівна; Безшапочний, Сергій Борисович; Гасюк, Юрій АнатолійовичОдним із головних завдань навчального процесу в медичному закладі вищої освіти є формування клінічного мислення у здобувачів вищої освіти, що дозволить їм в подальшому здійснювати власну практичну діяльність з високою продуктивністю. В даній статті проаналізовані традиційні та сучасні форми і методи навчання, серед яких особливої уваги заслуговують активні та інтерактивні, а саме: робота в «малих групах», «мозкові штурми», «рольові ігри», метод відпрацювання навичок тощо. Використання всіх цих засобів під час вивчення оториноларингології сприяє творчій самореалізації майбутніх лікарів, покращує засвоєння матеріалу, допомагає в опануванні практичних навичок, що, в цілому, позитивно впливає на розвиток клінічного мислення та удосконалює професійну підготовку молодих фахівців.Документ Підбір дистракторів у тестових завданнях з англійської мови як засіб підвищення їх якості(Полтавський державний медичний університет, 2022) Черчата, Л. М.Стаття присвячена огляду теоретичних і практичних аспектів педагогічних вимірювань. З ’ясовано трактування поняття тестування, розкрито переваги такої форми педагогічного контролю. Ідентифіковано ознаки, специфічні особливості тесту та наявність низки етапів процесу тестування. Приділено увагу особливостям використання тестових завдань різного формату. Описано різницю між тестуванням закритого і відкритого типу. Подано рекомендації щодо підготовки тестових завдань. Акцентовано увагу на важливості підбору належної кількості та адекватності дистракторів, здатних за умови дотримання рекомендацій знижувати ймовірність угадування в процесі виконання завдання, покращуючи тим якість тесту. Через призму педагогічних досліджень, розкрито природу дистракторів у тестових завданнях, особливості їх творення та способи виявлення. В якості перспектив подальших наукових розвідок запропоновано більш ґрунтовне дослідження інструментів аналізу і складання тестових завдань та підбору дистракторів.Документ Види, засоби, форми й методи педагогічного контролю у вищій школі(Полтавський державний медичний університет, 2022) Бєлан, Оксана Василівна; Борзих, Оксана Анатоліївна; Лавренко, Анна Володимирівна; Герасименко, Наталія Дмитрівна; Дігтяр, Наталія Іванівна; Авраменко, Яніна Миколаївна; Мормоль, Ірина Анатоліївна; Кайдашев, Ігор ПетровичУ статті розглядаються важливі питання педагогічного контролю у вищій школі з урахуванням сучасних реалій загальноосвітнього простору і технологій навчання, що є важливою складовою навчального процесу.Документ Гуманітарна складова в освіті як чинник формування світоглядних позицій студентської молоді(Полтавський державний медичний університет, 2022) Сидоренко, О. В.; Козиряцька, С. А.У статті розглянуто засади викладання дисциплін гуманітарного спрямування у закладах вищої освіти в контексті реалізації принципу єдності навчання й виховання студентської молоді. Визначено наукові принципи викладання з урахуванням суспільно-політичних особливостей, зокрема: національної спрямованості, об ’єктивності, історизму, системності, науковості, наочності, комунікативної спрямованості, перспективності, практичної спрямованості. Наголошено на важливості застосування методично обґрунтованого алгоритму викладання дисциплін гуманітарного циклу. Зокрема, виокремлено такі напрями, як використання комунікативних завдань з метою формування дискурсивної компетентності, інтерактивних методик, що оптимізують процес навчання, забезпечують краще запам’ятовування, ситуаційної методики навчання, що дає змогу формувати практичні навички та розвиток громадянських компетенцій, особистісно-орієнтованого підходу. Відтак, система окреслених принципів і методів викладання гуманітарних дисциплін орієнтована на формування єдиного смислового поля та оцінного простору для студентської спільноти, інтелектуальних орієнтирів і розуміння загальнонаціональної ідеї як о б ’єднувального фактору, а також на самоідентифікацію і збереження національної ідентичності.Документ Мотивація здобувачів вищої медичної освіти до успішного навчання(Полтавський державний медичний університет, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2022) Бойченко, Ольга Миколаївна; Мошель, Тетяна Миколаївна; Крутікова, Анна ДмитрівнаМотивація до навчання є однією з найголовніших умов реалізації навчальновиховного процесу, яка сприяє розвитку інтелектуальних здібностей та удосконалення особистості. В зв̕язку з цим, особливого значення набуває формування у здобувачів освіти внутрішнього рушійного фактору розвитку професіоналізму та особистості, яким виявляється професійна мотивація.Документ The formation features of the pedagogical character and the professional culture of a teacher in a higher medical educational establishment(Полтавський державний медичний університет, 2022) Maksymenko, A. I.; Sheshukova, O. V.; Kuz, I. O.; Polishchuk, T. V.; Mosiienko, A. S.; Максименко, Аліна Іванівна; Шешукова, Ольга Вікторівна; Кузь, Ірина Олексіївна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Мосієнко, Анна СергіївнаThe professional and pedagogical character of a teacher in a higher medical educational establishment is characterized as a purposefully formed integral dynamic character. It is constructed by the teacher himself and is conditioned by the correspondence and interpenetration of his internal and external personal and individual qualities, designed to reveal the emotional and psychological action. the interaction of the subject with applicants for higher education, patients, colleagues, administration, society, and himself. The high pedagogical culture of a teacher is one of the factors which determine the quality of his professional activity.Документ Методичні виклики у викладанні іноземної мови в закладі вищої освіти: панорама покоління(Полтавський державний медичний університет, 2022) Кохан, Р. А.Сучасний навчальний процес, маркований реаліями змішаного навчання / викладання, спричиняє численні дискусії щодо організації освітнього процесу. Об'єктом навчальної співпраці незмінно залишається фахова підготовка студента, попри те, що постать студента (як і викладача) стрімко змінюється під впливом суспільних, культурних та історичних чинників. Формування іншомовної компетентності студента становить центр освітніх та навчальних програм усіх спеціальностей, оскільки лакмусом якості освітнього сьогодення є успішність та конкурентоздатність випускника на ринку праці. Осмислення постаті сучасного студента, представника покоління Z, у контексті вивчення іноземної мови в закладі вищої освіти видається важливою передумовою якісної організації результативного навчального середовища.Документ Інтерактивні методи навчання мікробіології у процесі підготовки бакалаврів сестринської справи(Полтавський державний медичний університет, 2022) Дерев’янко, Тетяна Василівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Полянська, Валентина Павлівна; Федорченко, Віра Іванівна; Derevianko, T.; Zvagolska, I.; Polanska, V.; Fedorchenko, V.Розкрито питання доцільності впровадження інтерактивних методів навчання мікробіології у процесі підготовки бакалаврів сестринської справи, що формує у здобувачів освіти пізнавальну потребу й готовність до одержання професійних навичок.Документ Переваги дистанційного навчання серед здобувачів вищої медичної освіти в умовах сьогодення(Полтавський державний медичний університет, 2022) Попова, Ірина Борисівна; Васильєва, Катерина Володимирівна; Безега, Олена Вікторівна; Ємченко, Яна ОлександрівнаДистанційна форма навчання (ДН) в наш час залишається одним з гострих полемічних питань у вищий медичній освіті. В умовах пандемії, а тим більше військових дій на території нашої країни змушують викладачів та студентів вдосконалювати сучасні смарт - технології у тому числі у володінні практичними навичками. Логічно, що прихильників дистанційного навчання дедалі стає все більше. На протязі попереднього навчального року спостереження мотиваційно - когнітивної і технологічної готовності до дистанційного навчання показали, що більшість студентів позитивно мотивовані до дистанційного навчання і складали 82% від загальної кількості студентів і під час навчання використовують мобільні технології, мобільні ресурси, сайти, тощо.Документ Цифрові інструменти Google в організації освітнього процесу в медичних закладах освіти(Полтава : Вид-во “Астрая", 2022) Драбовський, Віталій Сергійович; Аветіков, Давид Соломонович; Драбовська, Інна Анатоліївна; Малик, Сергій Васильович; Гринь, Володимир Григорович; Челішвілі, Анатолій ЛеонідовичУ статті проаналізовані можливості цифрових інструментів Google для організації освітнього процесу в медичних закладах освіти: створення наочних дидактичних матеріалів, створення контрольних тестів, систем анкетування електронних навчальних курсів, портфоліо та сховища цифрових освітніх ресурсів. У статті наведені можливості окремих Google-програм в комплексному та одноосібному застосуванні для організації навчального процесу та автоматизованого зворотного зв'язку для здобувачів освіти освітніх закладів медичного профілю.Документ Філософська архітектоніка військової освіти(Полтавський державний медичний університет, 2022) Уваркіна, О. В.У статті розглядаються актуальні проблеми трансформації системи військової освіти, які потребують рефлексії архітектоніки її основних конструктів. Визначено, що проблемний горизонт трансформації української військової освіти чітко визначений у бік стратегічного курсу політики держави на інтеграцію в євроатлантичний безпековий простір та набуття членства в НАТО. З ’ясовано, що інтенція трансформації військової освіти полягає у змінах в українському законодавстві положень про військову освіту та осучаснення її структури, а у науковому фаховому просторі - обґрунтуванням та розробкою Політики та Концепції розвитку військової освіти. Доведено, що кіберобізнаність війського фахівця в нової моделі військової освіти стає пріоритетною ознакою його професіоналізму. Висловлено думку, що трансформаційні процесі у військових інституціях, через обґрунтування ідентичності українського військового як носія основних постулатів воїнського етосу, мають показати ні те, що нас відрізняє від країн-партнерів НАТО, а те що нас об ’єднує.Документ Закордонне стажування як ефективна форма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників-філологів(Полтавський державний медичний університет, 2022) Король, Л. Л.Стаття присвячена дослідженню закордонного стажування науково-педагогічних працівників як інструмента цілеспрямованого професійного розвитку й оволодіння та вдосконалення професійних компетенційДокумент Правда й неправда: чи вони перетинаються чи посідають чіткі межі(Полтавський державний медичний університет, 2022) Гутор, Л. В.; Cодомора, П. А.Межі між правдою та неправдою оцінюються в контексті теорії спогаду Платона. Природа знання розглядається як досить невловима, і тому викликає потреба дослідити природу поняття істини як такої. Важливі теорії істини аналізуються та беруться до уваги, щоб оцінити межі між правдою та неправдою. Питання правди та неправди обговорюється в контексті ширшої теми сприйняття Всесвіту. Тому в рамках пізнання аналізується місце мови і відчуттів. Теорії сучасних і постмодерністських мислителів розглядаються як продовження деяких тверджень Платона. Деякі підходи до пізнання Всесвіту оцінюються в діахронічному аспекті з метою розробки відповідної теорії межі між правдою та неправдою. Підходи до парадоксів, пов’язаних зі знанням і обманом, оцінюються, щоб визначити різницю між правдою та неправдою.