Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11647
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorPocherniayeva, V. F.-
dc.contributor.authorПочерняєва, Вікторія Федорівна-
dc.contributor.authorПочерняева, Виктория Федоровна-
dc.contributor.authorVasko, L. N.-
dc.contributor.authorВасько, Лариса Миколаївна-
dc.contributor.authorВасько, Лариса Николаевна-
dc.contributor.authorZhukova, T. A.-
dc.contributor.authorЖукова, Тетяна Олександрівна-
dc.contributor.authorЖукова, Татьяна Александровна-
dc.date.accessioned2020-01-10T09:37:38Z-
dc.date.available2020-01-10T09:37:38Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPocherniayeva V. F. Nuclear medicine: current aspects in studying the subject / V. F. Pocherniayeva, L. N. Vasko, T. A. Zhukova // Світ медицини та біології. – 2018. – № 2 (64). – С. 217–222.uk_UA
dc.identifier.issn2079-8334-
dc.identifier.issn2412-9348-
dc.identifier.otherUDC 615.849:378.14-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11647-
dc.description.abstractThe article highlights some issues on the medical education and healthcare reformation that requires not only a big input of resources, but highly-trained and well-qualified medical professionals in various fields, including nuclear medicine. The training of specialists in nuclear medicine (NM) and radiologists consists in the providing targeted measures covering all directions of the radiology and NM in order to increase the professional level and to promote the enhancement of practical skills in the world of rapidly upgrading innovative technology. In accordance with the European requirements for training high-quality specialists and in order to enhance international cooperation in the area of education, the further implementation of the achievements of the innovations into the training includes a wide range of the latest technologies and methods, such as problem-oriented learning, interdisciplinary integrated training, simulation technologies, role-playing, games, technology of fundamental medical education, person-centered learning technology, rating system, technologies to evaluate learning quality, improvement of self-learning techniques, information technologies. At the same time, it is important to emphasize on the interdisciplinary integration between the subject, which is being taught, previous basic and subsequent related disciplines in accordance with the objectives of training medical specialists of various specialties and faculties. The implementation of this project will contribute to further improvement of the national regulatory framework in the field of higher medical education according to international and European legislation, to create appropriate conditions for training, retraining and advanced training of healthcare workers in higher education institutions and postgraduate education institutions in Ukraine. Thus, the effective solution of a number of issues referring healthcare requires a high-quality professional training for specialists in nuclear medicine; the implementation of appropriate organizational, methodological, psychological and pedagogical measures in all the directions of medical training of radiologists. The priority of the radiologists’ training includes the enhancement of qualification and professional skills, sophisticated incorporation of innovative teaching technologies into the education Рассмотрена проблема медицинского образования и решения проблемы здравоохранения, которая касается подготовки специалистов по ядерной медицины (ЯМ) высокого уровня, проведение целенаправленных мероприятий по всем разделам подготовки врачей-радиологов, приоритетом которых является повышение профессионального уровня и практических навыков в мире инновационных технологий. В соответствии с требованиями подготовки специалистов для вхождения в Европейское образовательное пространство, важное значения приобретает дальнейшее внедрение в учебный процесс современных технологических систем подготовки, которые включают широкий спектр технологий и методов: технологии проблемно-ориентированной учебы, технологии междисциплинарной, интегрированной учебы, тренингу технологии, имитационные, ролевые, игровые технологии, технологии 10 фундаментального медицинского образования, личностно-ориентировочные технологии учебы, технологии кредитно-модульные, технологии диагностики качества, технологии организации самостоятельной работы студентов, информационные технологии. При этом необходима междисциплинарная интеграция при преподавании профильной дисциплины с предыдущими базовыми и следующими смежными дисциплинами в соответствии с целями подготовки специалистов разных специальностей и факультетов. Реализация данного проекта будет способствовать обеспечению дальнейшей гармонизации национальной нормативно-правовой базы в сфере высшего медицинского образования с международным и европейским законодательством, созданию надлежащих условий для подготовки, переподготовки и повышения квалификации медицинских работников в высших учебных заведениях и заведениях последипломного образования на территории Украины. Таким образом, эффективное решение проблем здравоохранения нуждается в адекватном высоком уровне профессиональной подготовки специалистов для ядерной медицины, проведение целеустремленных организационно-методических и психолого-педагогических мероприятий во всех разделах подготовки врача-радиолога, приоритетом которых является повышения квалификации и практических профессиональных умений, широкое использование в учебно-воспитательном процессе инновационных технологий учебы.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherУкраїнська медична стоматологічна академіяuk_UA
dc.subjectnuclear medicineuk_UA
dc.subjecttraining of specialistsuk_UA
dc.subjectintegrated learninguk_UA
dc.subjecthigher medical educationuk_UA
dc.subjectядерная медицинаuk_UA
dc.subjectобучение специалистовuk_UA
dc.subjectинтерактивное обучениеuk_UA
dc.subjectвысшее медицинское образованиеuk_UA
dc.subjectядерна медицинаuk_UA
dc.subjectнавчання фахівцівuk_UA
dc.subjectінтерактивне навчанняuk_UA
dc.subjectвища медична освітаuk_UA
dc.titleNuclear medicine: current aspects in studying the subjectuk_UA
dc.title.alternativeЯдерна медицина: як сучасний предмет для вивченняuk_UA
dc.title.alternativeЯдерная медицина: как современный предмет для изученияuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doiDOI 10.26724 / 2079-8334-2018-1-64-217-219-
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра онкології та радіології з радіаційною медициною
Світ медицини та біології, № 2 (64)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Nuclear_medicine_current_aspects.pdf262,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.