Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/1318
Title: Критерії сформованості фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі природничо-наукової підготовки
Other Titles: Критерии сформированности профессиональных компетентностей будущих врачей в процессе естественнонаучной подготовки
Criteria of forming professional competence of future doctors during science training
Authors: Макаренко, Володимир Іванович
Макаренко, Владимир Иванович
Makarenko, V.
Issue Date: 2016
Publisher: ПНПУ імені В. Г. Короленка
Citation: Макаренко В. І. Критерії сформованості фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі природничо-наукової підготовки / В. І. Макаренко // Витоки педагогічної майстерності: зб. наук. праць. – Полтава. – 2016. – Випуск 18. – С. 188–194
Abstract: Автором розглянуто зміст понять «критерій», «показник», «рівень»; виявлено загальні вимоги до критеріїв; визначено та обґрунтовано критерії сформованості фахової компетентності з урахуванням її внутрішньої структури та показники виявлення кожного критерію; представлено чотири рівні сформованості фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі. В статье рассмотрено содержание понятий «критерий», «показатель», «уровень»; выявлено общие требования к критериям; определено и обосновано критерии сформированности профессиональной компетентности с учетом ее внутренней структуры и показатели выявления каждого критерия; представлено четыре уровня сформированности профессиональных компетентностей будущих врачей в процессе естественнонаучной подготовки. природничо-наукової підготовки. In the article author examined the concept of «criteria», «index», «level»; The general requirements for the criteria; defined and justified criteria of formation of professional competence based on its internal structure and rates of detection of each criterion; It presents four levels of formation of professional competence of future physicians in the process of preparation of the natural sciences. The criteria and performance levels defined on the basis of the nature of the structural components of professional competence of physicians, taking into account pedagogical conditions of formation of the integrative characteristics. In the article the author deals with the meaning of «criterion», «index», «level»; the general requirements of the criteria are found; defined and reasonable the criteria of formation of professional competence with regard to its internal structure and indicators of each criterion are defined and based; four levels of professional competence of doctors in the natural science training are presented. The criteria, indices and levels are defined on the basis of the nature of the structural components of professional competence of physicians, taking into account pedagogical conditions of formation of the integrative characteristics.
Keywords: критерії
рівні сформованості
показники
майбутній лікар
фахові компетентності
professional competence
критерии
уровни сформированности
профессиональные компетентности
будущий врач
показатели
future doctor
levels of development
criteria
indicators
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/1318
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра фізики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vitoki.pdf440,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.