Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13388
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШапошник, Ольга Анатоліївна-
dc.contributor.authorСоколенко, Валентина Миколаївна-
dc.contributor.authorКопітько, Назар Станіславович-
dc.contributor.authorШевченко, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorКудря, Ірина Павлівна-
dc.contributor.authorШапошник, Ольга Анатольевна-
dc.contributor.authorСоколенко, Валентина Николаевна-
dc.contributor.authorКопитько, Назар Станиславович-
dc.contributor.authorШевченко, Татьяна Ивановна-
dc.contributor.authorКудря, Ирина Павловна-
dc.contributor.authorShaposhnyk, O. A.-
dc.contributor.authorSokolenko, V. M.-
dc.contributor.authorKopyt’ko, N. S.-
dc.contributor.authorShevchenko, T. I.-
dc.contributor.authorKudrya, I. P.-
dc.date.accessioned2020-07-30T08:58:03Z-
dc.date.available2020-07-30T08:58:03Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationАналіз взаємозв’язку стрес-фактору із функціональним станом серцево-судинної системи підлітків / О. А. Шапошник, В. М. Соколенко, Н. C. Копітько [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, вип. 2 (70). – С. 194–197.uk_UA
dc.identifier.issn2077-1096 (print)-
dc.identifier.issn2077-1126 (online)-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13388-
dc.description.abstractКомплекс факторів впливає на працездатність школярів, основними з яких є психоемоційний стрес і систематичні фізичні навантаження, що вимагає від організму постійного напруження регуляторних систем спрямованого на мобілізацію функціональних резервів організму. Аналіз артеріального тиску дозволяє оцінити кількісні та якісні зміни в рівнях регуляції серцево-судинної системи. Поєднання Струп-тесту з дослідженням серцево-судинної системи дає можливість оцінити не тільки показники уваги і когнітивної функції, але і фази стресових реакцій регуляторних систем організму. Метою дослідження було вивчення аналіз взаємозв’язку стрес фактору із функціональним станом серцево-судинної системи підлітків. В умовах стрес-фактору (тест Струпа) кровоносна система учнів активізується, показники серцево-судинної системи змінюються по-різному серед хлопчиків та дівчаток. У стані спокою найнижчі показники роботи кровоносної системи мають дівчатка. Перед тестом показники роботи серця змінюються в хлопчиків та дівчаток по-різному. В ході виконання роботи нами визначено пряму залежність між частотою серцевих скорочень, артеріальним тиском до і після психоемоційного навантаження, що свідчить про переважання активності симпатоадреналової системи, артеріальна гіпертензія обумовлюється фізіологічними та соціальними факторами. Профілактика артеріальної гіпертензії в умовах сучасних стандартів школярів потребує оптимізації навчально-виховного процесу, особливо фізичного виховання.uk_UA
dc.description.abstractКомплекс факторов влияет на трудоспособность школьников, основными являются психоэмоциональный стресс и систематические физические нагрузки, что требует от организма постоянного напряжения регуляторных систем, направленных на мобилизацию функциональных резервов организма. Анализ артериального давления позволяет оценить количественные и качественные изменения в регуляции сердечно-сосудистой системы. Сочетание Струп-теста с исследованием сердечнососудистой системы дает возможность оценить не только показатели внимания и когнитивной функции, но и про фазы стрессовых реакций регуляторных систем организма. Задачей исследования было изучение анализа взаимосвязи стресс фактора с функциональным состоянием сердечно-сосудистой системы подростков. В условиях стресс-фактора (тест Струпа) кровеносная система учеников активизируется, показатели сердечно-сосудистой системы изменяются по-разному среди мальчиков и девочек. В состоянии покоя низкие показатели работы кровеносной системы имеют девочки. Перед тестом показатели работы сердца изменяются у мальчиков и девочек по-разному. В ходе выполнения работы нами определено прямую зависимость между частотой сердечных сокращений, артериальным давлением до и после психоэмоциональной нагрузки, что свидетельствует о преобладании активности симпатоадреналовой системы, артериальная гипертензия определяется физиологическими и социальными факторами. Профилактика артериальной гипертензии в условиях современных стандартов школьников нуждается в оптимизации учебно-воспитательного процесса, особенно физического воспитания.uk_UA
dc.description.abstractA variety of factors influence the performance of schoolchildren. The main factors are psycho-emotional stress and systematic physical activity that requires a constant tension of body's regulatory systems aimed at mobilizing the functional body reserves. The analysis of blood pressure enables to estimate quantitative and qualitative changes in the regulation of the cardiovascular system. The combination of the Stroop test and the monitoring of the cardiovascular system make it possible to assess not only attention and cognitive function parameters, but the phases of the stress response of regulatory systems as well. The purpose of the study was to analyze the relationship between stress factor and the functional state of adolescent cardiovascular system. In the context of stress factor (Stroop test), the circulatory system of students gets activated, and its indicators vary differently among boys and girls. At rest, girls have the lowest performance of the circulatory system. Before the test, heart rates vary in boys and girls in different ways. In the course of our study, we have found out a direct relationship between heart rate, blood pressure before and after psycho-emotional load that testifies the predominance of the sympathoadrenal system activity. We have revealed the arterial hypertension is determined by physiological and social factors. Prevention of arterial hypertension in existing standards of schools requires reconsidering and improving of educational approaches, especially in terms of physical educationuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУкраїнська медична стоматологічна академіяuk_UA
dc.subjectстрес-факторuk_UA
dc.subjectструп-тестuk_UA
dc.subjectартеріальна гіпертензіяuk_UA
dc.subjectсерцево-судинна системаuk_UA
dc.subjectстресс-факторuk_UA
dc.subjectструп-тестuk_UA
dc.subjectартериальная гипертензияuk_UA
dc.subjectсердечно-сосудистая системаuk_UA
dc.subjectstress factoruk_UA
dc.subjectStroop testuk_UA
dc.subjectarterial hypertensionuk_UA
dc.subjectcardiovascular systemuk_UA
dc.titleАналіз взаємозв’язку стрес-фактору із функціональним станом серцево-судинної системи підлітківuk_UA
dc.title.alternativeАнализ взаимосвязи стресс-фактора с функциональным состоянием сердечно-сосудистой системы подростковuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of relationship between stress factor and functional state of cardiovascular system in adolescentsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.31718/2077-1096.20.2.194-
dc.subject.udcУДК 616.1:613.86uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра внутрішньої медицини № 1
Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 2 (70)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Analysis_of_relationship_between_stress_factor.pdf350,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.