Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13697
Title: | Сучасні концептуальні підходи в структурі медичної освіти при викладанні внутрішньої медицини на прикладі гострого і хронічного коронарного синдромів |
Authors: | Тесленко, Юрій Віталійович |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Українська медична стоматологічна академія |
Citation: | Тесленко Ю. В. Сучасні концептуальні підходи в структурі медичної освіти при викладанні внутрішньої медицини на прикладі гострого і хронічного коронарного синдромів / Ю. В. Тесленко // Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика : матеріали Всеукр. навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 19 березня 2020 р. – Полтава, 2020. – С. 216–217. |
Abstract: | У науково-педагогічній статті висвітлено актуальне питання сучасної медичної освіти: покращення її якості й приведення рівня навчання до єдиних європейських стандартів. Висвітлено основні завдання медичних закладів вищої освіти. Виділено сучасні концептуальні підходи в структурі медичної освіти при викладанні внутрішньої медицини на прикладі гострого і хронічного коронарного синдромів. The topical issue of modern medical education of its quality improvement, with the aim to bring the level of education in conformity with common European standards, was analyzed in this science pedagogical article. The main tasks of higher medical institutions are covered. Modern conceptual approaches in the medical education structure whilst internal medicine teaching on the example of acute and chronic coronary syndromes were highlighted. |
Keywords: | медична освіта внутрішня медицина гострий коронарний синдром хронічний коронарний синдром medical education internal medicine acute coronary syndrome chronic coronary syndrome |
Sponsorship: | The topical issue of modern medical education of its quality improvement, with the aim to bring the level of education in conformity with common European standards, was analyzed in this science pedagogical article. The main tasks of higher medical institutions are covered. Modern conceptual approaches in the medical education structure whilst internal medicine teaching on the example of acute and chronic coronary syndromes were highlighted |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13697 |
Appears in Collections: | Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Teslenko_Suchasni_konceptualni_pidhodi.pdf | 63,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.