Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16039
Title: Актуальні проблеми викладання іноземної мови за професійним спрямуванням іноземним здобувачам освіти
Authors: Владимирова, Валентина Іванівна
Issue Date: 4-Jun-2021
Citation: Владимирова В. І. Актуальні проблеми викладання іноземної мови за професійним спрямуванням іноземним здобувачам освіти / В. І. Владимирова // Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages : Proceedings of the1st International Scientific and Practical Online Conference (Poltava, 04 June 2021). – Poltava : Astraya, 2021. – P. 38–41.
Abstract: Стаття присвячена аналізу актуальних проблем викладання іноземної мови за професійним спрямуванням іноземним здобувачам освіти, специфіці комунікативної взаємодії в системі «лікар-пацієнт» в умовах терапевтичного процесу. Визначено та теоретично обґрунтовано переважаючу роль комунікативної компетентності у системі забезпечення ефективної професійної діяльності лікаря.
The article is devoted to the analysis of current problems of teaching a foreign language in the professional direction of foreign students, specifically communicative interaction in the system "doctor-patient" in the therapeutic process. The predominant role of communicative competence in the system of ensuring effective professional activity of a doctor is determined and theoretically substantiated.
Keywords: здобувачі освіти
students
комунікативна компетентність
communicative competence
професійне мовлення
professional speech
комунікативний принцип
communicative principle
професійно важливі якості лікаря
professionally important qualities of a doctor
комунікативна установка
communicative attitude
навички і уміння
skills and abilities
UDC: 378.016:81'243
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16039
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vladimirova_Aktualni_problemi.pdf279,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.