Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16285
Title: Активні методи навчання – вимога часу
Authors: Харченко, Наталія Вікторівна
Краснова, Оксана Іванівна
Issue Date: Mar-2021
Citation: Харченко Н. В. Активні методи навчання – вимога часу / Н. В. Харченко, О. І. Краснова // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том V : Динаміка наукових та освітніх досліджень в умовах пандемії : [колективна монографія] / [наукова редакція : Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. – Конін ; Ужгород ; Херсон ; Київ : Посвіт, 2021. –С. 263–270.
Abstract: New teaching methods in higher education institutions are covered. The structure of the lecture course should be based on the methodological principles of developmental learning; seminar-practical classes should be developed in combination with lectures, supplementing their content by learning new material and acquiring certain practical skills. It is a question of activization of process of training, adjustment of its direction from pure acquisition of knowledge on training at which knowledge is the mediator for formation of skills and abilities. It is necessary to use such methods of control that activate the educational and cognitive activities of students, namely: testing, programmed control, final interview, development and defense of graduation theses in the form of abstracts and real projects, etc.
UDC: 371.1:001(08)
ISBN: 978-617-8003-19-7
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16285
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра громадського здоров’я з лікарсько-трудовою експертизою

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Harchenko_Aktivni_metodi_navchannya_Rozwoj_April_2021_monogr_24.05.21.pdf285,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.