Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16296
Назва: Емпіричне дослідження комунікативних характеристик студентів-медиків
Інші назви: Medical Students Communicative Characteristics Empirical Research
Автори: Шевченко, Олена Миколаївна
Владимирова, Валентина Іванівна
Shevchenko, O. M.
Vladymyrova, V. I.
Дата публікації: 2021
Видавець: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Шевченко О. М. Емпіричне дослідження комунікативних характеристик студентів-медиків / О. М. Шевченко, В. І. Владимирова // Габітус. – 2021. – Вип. 23. – С. 178–181.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена теоретичному аналізу особливостей професійно важливих якостей майбутніх лікарів, специфіці комунікативної взаємодії в системі «лікар-пацієнт» в умовах терапевтичного процесу. Визначено та теоретично обґрунтовано переважаючу роль комунікативної компетентності у системі забезпечення ефективної професійної діяльності лікаря. Визначено, що сформовані комунікативні характеристики, дотримання психологічної культури, спроможність до створення і підтримки психологічного контакту в системі «лікар-пацієнт» є вагомими професійно важливими якостями майбутніх медиків. За результатами теоретичного аналізу узагальнено необхідність емпіричного дослідження системи комунікативних характеристик майбутніх лікарів та пошуку чинників їх формування. Дослідження особливостей комунікативних характеристик студентів-медиків проведене на базі Української медичної стоматологічної академії. У дослідженні прийняли участь 120 студентів. Процедура дослідження передбачала поступове вивчення рівня комунікабельності, комунікативної установки, прийняття відповідальності, включення до системи контактів у взаємодії студентів-медиків. Результати дослідження засвідчили, що більшість досліджуваних прагне встановлювати стосунки з однолітками, комунікабельна. Уникання спілкування з оточуючими властиве лише незначній частині досліджуваних, які схильні почувати себе впевнено у незнайомих компаніях, бояться встановлювати контакти з незнайомими людьми, їм необхідний час, щоб розкритися перед партнером по спілкуванню. Переважна більшість студентів має бажання, щоб інші проявляли інтерес до них та приймали у свої групи, встановлювали з ними контакти. Вони мають сильну потребу бути прийнятими іншими. При цьому студенти відчувають проблеми під час необхідності розкриватись перед партнером по спілкуванню, не налаштовані на встановлення тісних емоційних контактів, дуже обережні у виборі однолітків, із якими можуть відверто взаємодіяти та розкриватися як особистість. Також, досліджувані схильні підкорятись партнеру в стосунках, відчувають залежність від думки оточуючих та вагаються при прийнятті рішень.
The article is aimed to reveal the future doctors’ professional qualities, communication skills in the working sphere "doctor-patient" in the therapeutic process specific theoretical analysis. The communicative competence predominant role in the system of ensuring doctor’s effective professional activity is determined and theoretically substantiated. It is determined that the formed communicative characteristics, adherence to psychological culture, the ability to create and maintain psychological contact in the system "doctor-patient" are important professionally important qualities of future physicians. According to the results of the theoretical analysis, the future doctors communicative characteristics and its formation factors research necessity is generalized. Medical students communicative characteristics features research was conducted on the basis of the Ukrainian Medical Stomatological Academy. The research involved 120 students. The research procedure involved a gradual study of the sociability, communicative attitude, acceptance of responsibility, inclusion in the system of contacts of medical students. The results of the research showed that most of the subjects seek to establish relationships with peers, sociable. Avoiding communication with others is characteristic of only a small part of the respondents, who tend to feel confident in unfamiliar companies, are afraid to establish contacts with strangers, they need time to open up to a communication partner. The vast student’s majority want others to show interest in them and accept them into their groups, to establish contacts with them. They have a strong need to be accepted by others. At the same time, students experience problems when they need to open up to a communication partner, are not ready to establish close emotional contacts, are very careful in choosing peers with whom they can openly interact and reveal themselves as a person. Also, the subjects tend to obey the partner in the relationship, feel dependent on the others opinions and hesitate to make decisions.
Ключові слова: студенти-медики
комунікативна компетентність
комунікативні характеристики
комунікабельність лікаря
професійно важливі якості лікаря
комунікативна установка, відповідальність студентів-медиків
спроможність встановлювати емоційний контакт майбутніх медиків
medical students
communicative competence
communicative characteristics
communicativeness of a doctor
doctor’s professionally important qualities
communicative attitude
responsibility of medical students
ability to establish emotional contact of future doctors
УДК: 17.023.36:614.253.52
ISBN: (Print) 2663-52008
ISSN: (Online) 2663-5216
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16296
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Medical_Students_Communicative_Characteristics_Empirical_Research.pdf295,99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.