Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16934
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДубініна, Віра Олександрівна-
dc.contributor.authorДубинина, Вера Александровна-
dc.contributor.authorDubinina, V. O.-
dc.date.accessioned2021-11-09T13:44:06Z-
dc.date.available2021-11-09T13:44:06Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationДубініна В. Феноменологічні традиції і герменевтика самої свідомості Е. Гуссерля / В. Дубініна // Вісник Донбаського державного педагогічного університету. Серія: Соціально-філософські проблеми розвитку людини і суспільства. – 2019. – № 2 (11). – С. 70–79.uk_UA
dc.identifier.issn2410-3381 (Print)-
dc.identifier.issnISSN 2520-6842 (Online)-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16934-
dc.description.abstractУ статті досліджуються сутністі особливості феноменологічної традиції і герменевтики самої свідомості Е. Гуссерля. Проаналізована ключова робота Е. Гуссерля, яка може розглядатися в якості теоретичної бази методу герменевтики «Ідеї до чистої феноменології та феноменологічної філософії». Герменевтичний дискурс знайшов своє відображення у працях представників феноменологічної школи Е. Гуссерля, М. Хайдеггера, а також мислителів, що у певному сенсі працювали у проблемному полі, створеному феноменологією. Для того щоб повернути погляд від світу до свідомості, Гуссерль пропонує методологічну процедуру, назвавши її феноменологічною редукцією. Трансцендентальна свідомість — не фактична свідомість конкретного індивіда, яку вивчають у психології, а свідомість як така, свідомість як сукупність певних правил функціонування, притаманних будь-якій конкретній свідомості. Вивчення трансцендентальної свідомості і є, на думку Гуссерля, завданням феноменології. Відзначено, що у творчості Гуссерля складна тема розрізнення трансцендентальної феноменології від феноменологічної (ейдетичної) психології. Навіть, феноменологічна психологія, яка здійснює ейдетичну редукцію є по Гуссерлю, «трансцендентально наївною», бо не досягає «коперніканского перевороту» від сенсу світу як «позитивної» даності, що характерно для будь-якої, навіть ейдетичної психології.uk_UA
dc.description.abstractВ статье исследуются сущностные особенности феноменологической традиции и герменевтики самого сознания Э. Гуссерля. Проанализирована ключевая работа Э. Гуссерля, которая может рассматриваться в качестве теоретической базы метода герменевтики «Идеи к чистой феноменологии и феноменологической философии».Герменевтический дискурс нашел свое отражение в трудах представителей феноменологической школы Э. Гуссерля, М. Хайдеггера, а также мыслителей, которые в определенном смысле работали в проблемном поле, созданном феноменологией. Для того, чтобы вернуть взгляд от мира к сознанию, Гуссерль предлагает методологическую процедуру, назвав ее феноменологической редукцией. Трансцендентальная сознание - не фактическое сознание конкретного индивида, которую изучают в психологии, а сознание как таковое, сознание как совокупность определенных правил функционирования, присущих любому конкретному сознанию. Изучение трансцендентального сознания и является, по мнению Гуссерля, задачей феноменологии. Отмечено, что в творчестве Гуссерля сложна тема различия трансцендентальной феноменологии от феноменологической (эйдетической) психологии. Даже феноменологическая психология, которая осуществляет эйдетического редукцию, является по Гуссерлю «трансцендентально наивной», потому что не достигает «коперниканского переворота» от смысла мира как «позитивной» данности, что характерно для любой, даже эйдетической психологии. ;uk_UA
dc.description.abstractThe article explores the essential features of the phenomenological tradition and hermeneutics of the E. Husserl’s consciousness. The key work of E. Husserl, which can be considered as the theoretical basis of the hermeneutics method “Ideas for Pure Phenomenology and Phenomenological Philosophy,” was analyzed. The hermeneutic discourse is reflected in the writings of the phenomenological school of E. Husserl, M. Heidegger, as well as thinkers who in a certain sense, worked in a problem field created by phenomenology. In order to return the view from the world to consciousness, Husserl proposes a methodological procedure, calling it a phenomenological reduction. Transcendental consciousness is not the actual consciousness of a particular individual, which is studied in psychology, but consciousness as such, consciousness as a set of certain functioning rules inherent in any particular consciousness. The study of transcendental consciousness is, according to Husserl, the task of phenomenology.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДонбаський державний педагогічний університетuk_UA
dc.subjectфеноменологіяuk_UA
dc.subjectгерменевтикаuk_UA
dc.subjectсвідомістьuk_UA
dc.subjectфеноменологічна редукціяuk_UA
dc.subjectмоваuk_UA
dc.subjectфундаментальна онтологіяuk_UA
dc.subjectфеноменологияuk_UA
dc.subjectгерменевтикаuk_UA
dc.subjectсознаниеuk_UA
dc.subjectфеноменологическая редукцияuk_UA
dc.subjectречьuk_UA
dc.subjectфундаментальная онтологияuk_UA
dc.subjectphenomenologyuk_UA
dc.subjecthermeneuticsuk_UA
dc.subjectconsciousnessuk_UA
dc.subjectphenomenological reductionuk_UA
dc.subjectspeechuk_UA
dc.subjectfundamental ontologyuk_UA
dc.titleФеноменологічні традиції і герменевтика самої свідомості Е. Гуссерляuk_UA
dc.title.alternativeФеноменологические традиции и герменевтика самого сознания Э. Гуссерляuk_UA
dc.title.alternativePhenomenological traditions and hermeneutics of E.Husserl's consciousness itselfuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc141uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра філософії і суспільних наук

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Phenomenological_traditions.pdf459,99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.