Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17970
Назва: Вплив науково-дослідницької роботи студентів на кафедрі патофізіології ПДМУ на формування їх професійної компетентності
Інші назви: Role of students’ research actiity in fostering professional competence at the department of pathophysiology of Poltava state medical university
Автори: Назаренко, Світлана Миколаївна
Костенко, Віталій Олександрович
Акімов, Олег Євгенович
Денисенко, Софія Валеріївна
Соловйова, Наталія Веніамінівна
Nazarenko, S. M.
Kostenko, V. A.
Akimov, O. Ye.
Denysenko, S. V.
Solovjova, N. V.
Дата публікації: 2021
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Вплив науково-дослідницької роботи студентів на кафедрі патофізіології ПДМУ на формування їх професійної компетентності / С. М. Назаренко, В. О. Костенко, О. Є. Акімов [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2021. – Т. 21, вип. 3 (75). – С. 255–258.
Короткий огляд (реферат): Науково-дослідницька робота студентів є однією з найважливіших форм навчального процесу, що формує якісно новий рівень освіти. Україна має нормативно-правову базу, що забезпечує якісне проведення науково-дослідної роботи, яка повинна задовольнити потреби майбутніх спеціалістів в інтелектуальному та професійному розвитку та підвищити їх професійну компетентність. Розвиток науково-дослідницької роботи забезпечується систематизацією теоретичних і практичних знань з медицини як системи сукупних знань, допомогою студентам в оволодінні методикою наукового пошуку і розвитку навичок дослідницької роботи, підвищення наукової активності та здібностей. Досвід Полтавського державного медичного університету переконливо доводить, що найбільш ефективним засобом підвищення якості підготовки являється активне залучення широкого кола студентів до науково-дослідницької роботи. Роль наукового пізнання у вищій освіті є визначальною, оскільки активна участь професорсько-викладацького складу у виконанні науково-дослідної роботи дає можливості включення останніх досягнень наукової думки в навчальний процес. Наукова робота дає можливості розкриття інтелектуального потенціалу як студента, так і викладача, внести свою частку в дослідження проблем медицини, оволодіти методами наукового пізнання і усвідомити важливість такої діяльності в підвищенні своєї конкурентоздатності на ринку праці. Результатом усього є формування систематизації професійної інформації, поглиблення і розширення отриманих на кафедрі знань і умінь. Особливістю патофізіології являється її тісний зв'язок з теоретичними і клінічними дисциплінами, що відображається на реалізації науково-дослідницької роботи студентів на кафедрі. Освоюючи ази наукового пізнання у студентів з’являється необхідність поглибленого вивчення окремих аспектів через експеримент. Проведення досліджень направлено на формування у студента не тільки системності знань, а й етико-деонтологічних основ діяльності майбутніх лікарів та науковців. В основі успішності науково-дослідницької роботи лежить тісна співпраця студента і викладача. Ця взаємодія дозволяє правильно оцінити актуальність, раціонально сформулювати мету та адекватно спланувати і провести сам експеримент для отримання первинних даних та їх узагальнення. Це дозволяє кафедрі вже не перший рік мати високий рейтинг з студентської науково-дослідницької роботи серед неклінічних кафедр університету.
Student research activity is one of the most important forms of the education and the driving force of quality assurance activities. Ukraine has developed a regulatory and legal framework that ensures high-quality research work, which should meet the needs of future specialists in intellectual and professional development and increase their professional competence. The involvement in research work requires, first of all, gaining deep theoretical and practical knowledge in medicine, well-designed extra-curricular activities to guide students in their mastering methodology of scientific research and developing research skills, and university promotion. The experience of Poltava State Medical University convincingly proves that the most effective means of improving the quality of training is the regular active involvement of students in research activity. The role of scientific knowledge in higher education is decisive, since the active participation of the teaching staff in fostering research skills makes it possible to demonstrate the latest scientific achievements and their practical application. Structured research activities, woven into the medical school curriculum provide an opportunity to evince the intellectual potential of both students and educators, to contribute to deeper investigation of medical problems, to master the methods of scientific investigation, and to realize the importance of such activity in increasing one's competitiveness in the labour market. This approach also contributes to better comprehension of professional information, to develop mindset associated with high professionalism. Pathophysiology as a discipline is at the junction of theoretical and clinical disciplines that serves as a wide background to meet the diversity of students’ scientific demands and interests. Involving students into structured research activities not only promotes gaining special knowledge, but also builds up ethical and deontological foundations of future successful medical research career; enhances team spirit and cooperation between students and educators. This interaction enables in clearly stating their focus and research question, engaging in an adequate critical discussion of the strengths and weaknesses of the study methods, and offering conclusions that are properly qualified in the scope given the evidence gathered and analyzed. This department is proud to maintain a high university rank on student research results performance among the non-clinical departments. The culmination of knowledge in this developmental trajectory can reinforced and extend other aspects of high quality training.
Ключові слова: науково-дослідницька робота студентів
професійна компетентність
клінічне мислення
вищий медичний навчальний заклад
патофізіологія
student research activity
professional competence
clinical thinking
higher medical educational institution
pathophysiology
УДК: 61(071)+378.183
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077–1096.21.3.255
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17970
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 21, вип. 3 (75)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Nazarenko_Vpliv.pdf379,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.