Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19348
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСмаглюк, Любов Вікентіївна-
dc.contributor.authorКуліш, Неля Володимирівна-
dc.contributor.authorНестеренко, Олег Миколайович-
dc.contributor.authorSmaglyuk, Lyubov-
dc.contributor.authorKulish, Nelia-
dc.contributor.authorNesterenko, Oleh-
dc.date.accessioned2022-11-01T08:53:47Z-
dc.date.available2022-11-01T08:53:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСмаглюк Л. В. Міждисциплінарний підхід у лікуванні пацієнтів із зубощелепними аномаліями / Л. В. Смаглюк, Н. В. Куліш, О. М. Нестеренко // Український стоматологічний альманах. – 2022. – № 2. – С. 28–33.uk_UA
dc.identifier.issn2409-0255-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19348-
dc.description.abstractПредставлено дані лікування пацієнта з проблемою СНЩС і супутніх деформацій. Найважливішою сполучною ланкою між зубощелепною системою й опорно-руховим апаратом є скронево-нижньощелепний суглоб, який за наявності зубощелепних аномалій і в період тимчасового прикусу зазнає надмірних навантажень, що призводить до його дисфункції, а викривлення постави викликає порушення положення голівки скронево-нижньощелепного суглоба, що своєю чергою призводить до виникнення больового відчуття й дисфункцій суглоба. Будь-які порушення постави призводять до того, що відбуваються компенсаторні зміни в усьому організмі, не виключаючи й щелепно-лицеву ділянку. Особливо це стосується формування мезіального прикусу (ІІІ кл. за Енглем). Мезіальний прикус у структурі зубощелепних аномалій визначається в 12% випадків, але ступінь складності аномалії й естетичні порушення, які при цьому виникають, дуже часто змушують лікарів- ортодонтів застосовувати комбінований метод лікування із залученням скелетної хірургії. Тому подальше вдосконалення методів діагностики й лікування аномалій прикусу ІІІ класу за Енг лем дозволить більшості пацієнтів отримати позитивний результат лікування і можливість адаптуватися в соціумі. Прикладом координації спеціалістів у плануванні й реалізації лікування може бути наведений клінічний випадок пацієнта К. 16 років, який звернувся в клініку, де на підставі обстеження і спеціальних методів дослідження було встановлено діагноз: III клас за Енглем (скелетна форма), обтяжений двостороннім букальним перехресним прикусом, істинна прогенія, макроглосія. Пацієнту зафіксовано брекет-систему на верхню щелепу (техніка “прямої дуги”). Видалено 38 і 48 зуби. Проведе но двобічну площинну остеотомію нижньої щелепи й резекцію кінчика язика. Зафіксовано брекет-систему на нижню щелепу з використанням косої міжщелепної тяги, якою пацієнт користувався протягом 6 місяців. Проведено курс терапії з логопедом для відновлення функції мовлення. Загальна тривалість активного періоду лікування становила 4 роки. Після створення максимального оклюзійного контакту в пацієнта відновлено функцію жування. Таким чином, лікування мезіального прикусу і його прогноз багато в чому залежать від етіологічних факторів і можливості їх усунення, а також від ступеня вираженості морфологічних і функціональних порушень, труднощів їх усунення в період постійного прикусу. Тому святе правило медицини “краще запобігти, ніж лікувати” щодо скелетних форм мезіального прикусу можна вважати найактуальнішим.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherПолтавський державний медичний університетuk_UA
dc.subjectдисфункція СНЩСuk_UA
dc.subjectмезіальний прикусuk_UA
dc.subjectлікуванняuk_UA
dc.subjectостеотоміяuk_UA
dc.subjectрезекція кінчика язикаuk_UA
dc.titleМіждисциплінарний підхід в лікуванні пацієнтів із зубощелепними аномаліямиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc616.716:616.314-08uk_UA
Розташовується у зібраннях:Український стоматологічний альманах, 2022, № 2
Наукові праці. Кафедра ортодонтії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
543_Article_Text_1071.pdf5,95 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.