Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21043
Назва: Технологія групової навчальної діяльності як важлива складова вивчення гуманітарних дисциплін здобувачами медичної освіти
Інші назви: Technology of group educational activities as an important component of the study of humanitarian disciplines by students of medical education
Автори: Прокопенко, Вікторія Вікторівна
Воробйова, Оксана
Prokopenko, Viktoriіa
Vorobiova, Oksana
Дата публікації: 2023
Видавець: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Прокопенко В. Технологія групової навчальної діяльності як важлива складова вивчення гуманітарних дисциплін здобувачами медичної освіти / В. Прокопенко, О. Воробйова // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 61, т. 3. –. С. 183–189.
Короткий огляд (реферат): У статті розкривається поняття та особливості групової взаємодії здобувачів медичної освіти під час опа- нування ними дисциплін гуманітарного циклу. Проаналізовано мету та завдання групової навчальної діяльності, а також основні етапи організації групової взаємодії студентів-медиків на заняттях з дисциплін гуманітарного профілю. Розглядаючи загальну структуру технології групової діяльності здобувачів освіти авторками обґрунтовано умови ефективності групової навчальної взаємодії майбутніх медичних працівників під час роботи в малих групах. Акцентовано на такій складовій групового навчання, як командна робота (Teamwork), важливим елементом якої є модерація групової роботи. Детально аналізуючи технологію модерації, дослідниці виокремлюють три процеси в межах останньої: інтеракцію, моніторинг та рефлексію. Саме вони дають можливість викладачеві вносити за необхідності корективи у викладання тієї чи іншої теми в межах гуманітарної дисципліни, а також удосконалювати між- особистісну взаємодію студентів у процесі колективної діяльності. Особлива увага приділена основним методам та формам групової навчальної взаємодії під час опанування студентами медичних спеціальностей гуманітарних дисциплін. Серед основних виокремлюються диспут та дискусію. Даючи всебічне визначення цим поняттям авторки концентруються на характеристиці прийомів активізації, підтримки та регулюванні дискусії. У роботі розкриті ключові ігрові технології, такі як воркшоп, «світове кафе» та критерії ефективності їх використання у груповій взаємодії здобувачів освіти. Детально опрацьовуючи кожен із вищевказаних різновидів ігрових технологій авторками визначено функції, які виконує кожен із них (прогностичній, стимулювальній, комунікативній, розвивальній, діагностичній, корекційній, релаксаційній, психотерапевтичній). Доведено, що методи групової роботи підвищують мотивацію до навчання майбутніх медиків та забезпечують оптимальну динаміку міжособистісних стосунків.
The article reveals the concept and features of group interaction of students of medical education during their mastery of the disciplines of the humanitarian cycle. The purpose and tasks of group educational activities, as well as the main stages of organizing group interaction of medical students in humanitarian disciplines, are analyzed. Considering the general structure of the technology of group activity of education seekers, the authors substantiated the conditions for the effectiveness of group educational interaction of future medical workers while working in small groups. Emphasis is placed on such a component of group training as teamwork, an important element of which is the moderation of group work. Analyzing the moderation technology in detail, the researchers single out three processes within the latter: interaction, monitoring and reflection. It is they who make it possible for the teacher to make, if necessary, corrections in the teaching of one or another topic within the humanitarian discipline, as well as to improve the interpersonal interaction of students in the process of collective activity. Special attention is paid to the main methods and forms of group educational interaction during the mastering of humanitarian disciplines by students of medical specialties. Disputation and discussion stand out among the main ones. Giving a comprehensive definition of these concepts, the authors focus on the characteristics of methods of activation, support and regulation of discussion. The work reveals key game technologies, such as a workshop, "world cafe" and criteria for the effectiveness of their use in group interaction of education seekers. Working out in detail each of the above types of game technologies, the authors determined the functions performed by each of them (prognostic, stimulating, communicative, developmental, diagnostic, corrective, relaxation, psychotherapeutic). It has been proven that the methods of group work increase the motivation to study future doctors and ensure the optimal dynamics of interpersonal relations.
Ключові слова: група
групова взаємодія
групова навчальна взаємодія
командна робота (Teamwork)
модерація
диспут
дискусія
group
group interaction
group educational interaction
teamwork
moderation
dispute
discussion
УДК: 378.6:61.016:8:37.091.31-059.2
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21043
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра філософії і суспільних наук

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Technology_of_group_educational_activities.pdf441,73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.