Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21271
Назва: Reflectivity as an important part of the International students’ education
Автори: Tkachenko, O. V.
Zhukova, M. Y.
Sharlay, N. M.
Ткаченко, Олена Вікторівна
Жукова, Марина Юріївна
Шарлай, Наталія Миколаївна
Дата публікації: 2023
Видавець: ПНПУ iм. В. Г. Короленка
Бібліографічний опис: Tkachenko O. V. Reflectivity as an important part of the International students’ education / O. V. Tkachenko, M. Y. Zhukova, N. M. Sharlay // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» (XXX Каришинські читання), присвяченої розробкам моделей підготовки майбутнього вчителя до педагогічної діяльності в Новій українській школі (м. Полтава, 25–26 травня 2023 р.) / за заг. ред. М. В. Гриньової. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023. – С. 214–216.
Короткий огляд (реферат): The authors describe reflectivity as a wide term, because it concerns both of the tutors and the applicants, both academic and other activities; in part, foreign applicants would like to unite their desire to become not only a Brilliant Doctor, but also a Good Scientist, to write and maintain not only candidate but even doctor’s thesis; they should demonstrate their own country reflexy with its customs and traditions and at the same time their staying abroad is accompanied by their new country reflexy; meetings with intra-cultural experience exchange, in parts concerts, visiting the sites were and are performed by PMSU preparing faculty tutors that encouraged to reaching the optimal multi-facetated adaptation, liquidating and preventing the possible cultural stress and shock development in the International applicants; reflexy wide aspect is also in the fact that forming and developing the cross-cultural competence must be performed by the tutors, applicants and their parents. The authors emphasize excessive time on essentiality to use inclusive education while teaching the International applicants because only it while being based on maximal individual approach, humanism and respect will define reaching the optimal multi-facetated adaptation by foreign students.
Ключові слова: pedagogy
International students
foreign students
International applicants
foreign applicants
reflective education
reflexy
inclusive education
humanism, respect
individual approach to education
education individualization
human typologies
typological belonging
interhemispherical asymmetry individual profile,
right-hemisphered people
right hemisphere dominance
left-hemisphered people
left hemisphere dominance
intra-cultural experience exchange
cross-cultural stress
COVID-19 pandemy
non-remote education
psycho-physiological distinguishing features,
preparing faculty
getting acquaintance to new country customs and traditions,
adaptation
linguocultural adaptation
academic adaptation
higher brain functions
memory
writing velocity
associative thinking
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21271
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Reflectivity.PDF493,68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.