Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21271
Назва: | Reflectivity as an important part of the International students’ education |
Автори: | Tkachenko, O. V. Zhukova, M. Y. Sharlay, N. M. Ткаченко, Олена Вікторівна Жукова, Марина Юріївна Шарлай, Наталія Миколаївна |
Дата публікації: | 2023 |
Видавець: | ПНПУ iм. В. Г. Короленка |
Бібліографічний опис: | Tkachenko O. V. Reflectivity as an important part of the International students’ education / O. V. Tkachenko, M. Y. Zhukova, N. M. Sharlay // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» (XXX Каришинські читання), присвяченої розробкам моделей підготовки майбутнього вчителя до педагогічної діяльності в Новій українській школі (м. Полтава, 25–26 травня 2023 р.) / за заг. ред. М. В. Гриньової. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023. – С. 214–216. |
Короткий огляд (реферат): | The authors describe reflectivity as a wide term, because it concerns both of the tutors and the applicants, both academic and other activities; in part, foreign applicants would like to unite their desire to become not only a Brilliant Doctor, but also a Good Scientist, to write and maintain not only candidate but even doctor’s thesis; they should demonstrate their own country reflexy with its customs and traditions and at the same time their staying abroad is accompanied by their new country reflexy; meetings with intra-cultural experience exchange, in parts concerts, visiting the sites were and are performed by PMSU preparing faculty tutors that encouraged to reaching the optimal multi-facetated adaptation, liquidating and preventing the possible cultural stress and shock development in the International applicants; reflexy wide aspect is also in the fact that forming and developing the cross-cultural competence must be performed by the tutors, applicants and their parents. The authors emphasize excessive time on essentiality to use inclusive education while teaching the International applicants because only it while being based on maximal individual approach, humanism and respect will define reaching the optimal multi-facetated adaptation by foreign students. |
Ключові слова: | pedagogy International students foreign students International applicants foreign applicants reflective education reflexy inclusive education humanism, respect individual approach to education education individualization human typologies typological belonging interhemispherical asymmetry individual profile, right-hemisphered people right hemisphere dominance left-hemisphered people left hemisphere dominance intra-cultural experience exchange cross-cultural stress COVID-19 pandemy non-remote education psycho-physiological distinguishing features, preparing faculty getting acquaintance to new country customs and traditions, adaptation linguocultural adaptation academic adaptation higher brain functions memory writing velocity associative thinking |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21271 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові праці. Кафедра фізіології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Reflectivity.PDF | 493,68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.